דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / לב לבייב: הציונות פשטה את הרגל

לב לבייב: הציונות פשטה את הרגל

לב לבייב: הציונות פשטה את הרגלאיש העסקים לב לבייב, המפעיל רשת חינוך של כמאה בתי ספר בישראל ובחו"ל, אומר שאינו מכיר בתרבות היהודית-חילונית ומאמין שהציונות פשטה את הרגל. לבייב אמר, שהסיבות למצב זה הן ניסיון לייבא את "הדת האמריקאית" והתנערות מהיהדות.
http://news.walla.co.il/?w=//1244283

התייחסותי: פשיטת הרגל נחרצה מראש, כמו גם פשיטת הרגל של כל יתר תעלולי האדם בעולם הזה, שאותם הוא מבצע ללא הבנת תוכנית ההתפתחות הכללית. העניין הוא שקיבלנו רשות לחזור לארץ ישראל עם תנאי מלמעלה: עלינו לחזור לשורש הרוחני שלנו (ארץ ישראל הרוחנית), לתכונות אהבה ונתינה, כמו שהיינו לפני חורבן הבית השני והגלות.
"אעפ"י שהקב"ה הוציא הארץ מרשות האומות ונתנה לנו, עם כל זה אנו עוד לא קיבלנוה. ואין אנו נהנים מזה. אלא שבנתינה זו נתן לנו הקב"ה את ההזדמנות לגאולה, דהיינו להיטהר (מהאגואיזם)" (בעל הסולם, מאמר לסיום הזוהר).
אבל אם איננו מנצלים את ההזדמנות הזו להתעלות רוחנית, אלא רוצים גם כאן בארץ הקודש להיות כמו כל העמים, אז הארץ "תקיא אותנו מתוכה". לא נשאר לנו הרבה זמן: או שנתחיל את התיקון או ששוב נוגלה מכאן.
לצערי, אנשים רבים אינם מבינים את מחשבת הבורא וסבורים שהחינוך הדתי המודרני מספיק, ושהוא מחנך את העם היהודי ונותן לו ידע על ביצוע התפקיד שהגדיר לו הבורא.
"ואהבת לרעך כמוך – רבי עקיבא אומר זה כלל גדול בתורה" – זו בדיוק צריכה להיות המטרה העיקרית של החינוך. הכרת המנהגים ותרבות העם זוהי רק מטרתו המשנית של החינוך. כמו שאמרו חז"ל: "מה איכפת לו להקב"ה למי ששוחט מן הצוואר או מי ששוחט מן העורף? הרי לא נתנו המצוות אלא לצרף בהם את הבריות" (ב"ר, פמ"ד) – זיכוך פירושו זיכוך הרצונות מהאגואיזם, זוהי מטרת קיום המצוות. הרי האדם נמצא ברצונות אגואיסטיים ובזה הוא מנוגד לבורא אשר טבעו הוא אלטרואיזם מוחלט, אהבה ונתינה. מה שמצווה עלינו זה להגיע לדבקות בבורא, היינו להשתוות מלאה אליו.

4 comments

  1. שלום,

    אנחנו רואים את האגו הגדל בכל תחומי החיים, אני כאמא שרוצה שהילד שלה ילמד להיסתדר בעולם שואלת, האם לא עדיף לגדל אותו כאגואיסט?

  2. רב יקר, רציתי לשתף אותך בקטע מתוך כתבה שקראתי באינטרנט:

    "דיק משווה בין האופן שאנחנו, הצרכנים המודרנים, מבקשים ישועה ממוצרי הצריכה שלנו לאופן שבו אנחנו מבקשים ישועה מהאלוהים. בעולם ללא אלוהים, אנחנו פונים אל מוצרי צריכה שיפתרו את הקונפליקטים הגדולים בחיינו. תפקידו של אלוהים בתיקון העולם הופרט לאינספור מוצרי צריכה ..

    אבל הפנטזיה על מוצר הצריכה האלוהי המשיב חיים לכל, יפהפיה ככל שתהיה, היא עדיין פנטזיה. פרסומות אמיתיות של אור הן פרסומות שלא ידגישו את החסר, אלא את השפע שבוקע מבפנים.
    .צריך לבצע פרסומות לאלוהים – לא למוצרי צריכה אלא לחומרי יצירה הנמצאים בתוכך…

     אנחנו צריכים פרסומות מסוג חדש. פרסומות שלא ימכרו לך מוצרים אלא את עצמך.
    פרסומות שיחשפו את האזורים הפנימיים בקניון התודעה ויידעו את צרכן התודעות על המוצרים שקיימים בתוכו.
    בחברה שלנו אין כיום מקום לפרסומות מהסוג הזה, משום שהיא מכירה רק מוצרים ומשום שאין מודל עסקי שיגרום לחברות להעביר מסרים שמבוססים על אמת.

    ובכל זאת בשנים האחרונות צץ מודל כלכלי חדש שנותן לנו תקווה.  המודל הכלכלי הזה הוא כמובן הווב 2.0. אולי במודל כזה, מתוך יצירתיות וכנות, נוכל ליצור פרסומות שיהוו גלולות מדיה טרנספומטיביות שעוסקות בנשמה, בעולם הזה ובחיים. פרסומות לעולם הבא.

    הלוואי!!!

  3. אולי זה סימן להתקרבות ?
    לב לבייב מיליארדר ירא שמים קרוב מאוד לדעותינו
    למה לא לנסות לדבר איתו ?
    יש אנשי הון ושלטון שיכולים מאוד להסכים איתנו
    הצטרפותם תהיה קפיצת מדרגה משמעותית !!
    תודה.

  4. שאלה שאני תמיד שואל על מטרת קיום המצוות:
    מה איכפת ליה להקב"ה למי ששוחט מן הצוואר או מי ששוחט מן העורף? הרי לא נתנו המצוות אלא לצרף בהם את הבריות" – זיכוך פירושו זיכוך הרצונות מהאגואיזם, זוהי מטרת קיום המצוות.
    מצוות שבין אדם לחברו אפשר להבין שמזככות את הרצונות האגואיסטים
    אבל
    איך מצוות שבין אדם למקום מזככות את הרצונות האגואיסטים ?!
    ?!
    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest