דף הבית / כלכלה / כסף / לברוקרים יש תשוקה להרס

לברוקרים יש תשוקה להרס

מחקר: השאלה: כיצד הברוקרים בבורסה או סוחרי הבנקים מצליחים להפסיד סכומים של מיליארדים, מנקודת מבטה של הפסיכולוגיה, העסיקה כבר מזמן את המומחים.

תוצאות המחקר הקונקרטי שנערך בנושא התגלו בדיוק כאשר נחשף המקרה השערורייתי האחרון של בזבוז גרנדיוזי של כספי הציבור: קווקו אדובולי, עובד לונדוני של הבנק השוויצרי UBS צמצם את חשבונו של המעביד שלו ב-2.3 מיליארד דולר.

תוצאות המחקר הפתיעו אפילו את החוקרים: הברוקרים המומחים ניחנו בתכונות שאופייניות לחולי נפש: תשוקה להרס בלתי ניתנת לשליטה. אנשי הפיננסים פועלים מבלי להתחשב בשום דבר ובאף אחד, בלהיטות גבוהה יותר מזו של הפסיכופתים.

נחקרה הייחודיות הפסיכולוגית של התנהגותם של 27 ברוקרים. ציפו שהברוקרים יתנהגו באופן לא פחות אגואיסטי ובחוצפה לא פחותה מחולי נפש, אך ישיגו תוצאות טובות הרבה יותר. אך הבנקאים הרוויחו לא יותר מהאנשים מהקבוצות האחרות איתן השוו אותם.

אולם במקום להתרכז בקבלת הרווח המקסימלי, הברוקרים השתדלו לקבל יותר ממי שהם שיחקו נגדו ואיבדו לא מעט אנרגיה כדי להזיק ליריב".

התייחסותי: ודאי שהאגואיזם המוגבר מביא לידי תחרות, ההצלחה מוערכת לא לפי הרווח אלא בהשוואה לאחרים, העיקר לנצח את האחרים בכל מחיר. רק הרגשה של תלות הדדית מלאה (ערבות בין כולם) תשים קץ לתחרות ותעניק מקום לשיתוף פעולה.

ידיעות קודמות בנושא:
מדינת הערבות ההדדית
מי שיהיה אינטגרלי – יצליח
לדאוג זה לזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest