לברוח בכל מחיר

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "משום שהמצווה של "ואהבת לרעך כמוך", שהיא הקוטב של התורה כולה, אשר כל המצוות מסבבות עליה, כדי לבארה ולפרשה, הנה איננה ראויה לקיימה ביחידות, זולת בהסכמה מוקדמת של אומה שלמה. ועל כן נמשך הדבר עד צאתם ממצרים, שנעשו ראויים לקיימה".

צריך שתתגלה באדם המידה השלמה של הרצון הגדול שלו והמידה השלמה של הדחייה מהאחרים. גודל הרצון שלו, נקרא פרעה. מידת הדחייה שלו מהאחרים, נקראת הר סיני. ומידת ההשתוקקות והמשיכה שלו ישר אל הבורא, נקראת משה. כך מתרחשת בנשמתו של האדם כל העלילה של יציאת מצרים שמתוארת בתורה. ועד אז הוא אינו זקוק לשיטת הקבלה, אינו זקוק לתיקונים. הוא אינו נמשך למימוש, אינו מוכן להיות יחד עם כולם כאיש אחד בלב אחד, ואינו דורש עזרה מהבורא.

אין עדיין את הצעקה הזאת בקבוצה, ואנחנו חייבים להגיע אליה. ואז נגלה, שלפנינו באמת נמצאת השיטה, האמצעי לתיקון הרצון.

"ואז נשאלו מקודם, אם כל אחד ואחד מהאומה, מסכים לקבל על עצמו מצווה הזאת. ואח"כ, שהסכימו לדבר, ניתנה להם התורה".

מה זאת השאלה הזאת שהופנתה לכל אחד? הרי הבורא הוא זה ששואל אותם. ומהי ההסכמה הזאת?

במילים אחרות, צריך להתגלות באדם רצון, חיסרון, שמכוון דווקא לתיקון. "אתה רוצה לתקן את הטבע שלך להשפעה או לא? אתה בטוח שאתה רוצה את זה? האם אתה מוכן להתחבר עם החברים? – אינך מסוגל לכך, אבל האם אתה רוצה את זה או לא?".

חייבת להיות כאן הרגשת הבריחה מהאגו, מפרעה, בכל מחיר, אפילו אם זה דורש מאיתנו לחצות את ים סוף. העיקר לברוח, זה מה שכל אחד צריך להרגיש. אם מגיעה ההרגשה הזאת, אז אנחנו מגיעים למעמד שבו אנחנו מוכנים להתחבר ומקבלים את כוח החיבור שנקרא "האור המחזיר למוטב". וזהו מתן השיטה, מתן התורה על הר סיני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 24.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בעבודה הרוחנית אין שום אפליה
להתחבר עם המקובלים הגדולים
הנקודה שממנה יוצאים אל העולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest