דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבנות מחדש את המסך השבור

לבנות מחדש את המסך השבור

laitman_2010-12-12_9534-70.jpg

האור העליון נמצא במנוחה מוחלטת ושום דבר לא מפריע לנברא להרגיש שהוא נמצא תחת שליטה של כוח אחד ויחיד הממלא את כל המציאות. רק שהתכונות של הנברא עצמו לא נותנות לו להרגיש את זה בגלל ההפכיות שלהן מהבורא, מהאור. הרי לפי תנאי צמצום א' תכונות הנברא חייבות להיות מותאמות לתכונות האור – להשפעתו. התנאי הזה קיים, כיוון שהבורא רוצה להביא את הנברא למצב הטוב ביותר בו הוא בעצמו שורה.

יוצא שהרצון של הנברא עצמו שאין לו את הכוונה להשפיע הוא זה שמסתיר ממנו את הבורא, לא נותן להרגיש אותו, את האור, את המילוי. התיקון שאנחנו צריכים לעשות כדי להרגיש את עצמנו בתוך האור העליון נקרא "מסך" או כוונה "על מנת להשפיע".

לכן קיימת מערכת ההעלמות. עולמות המסתירים מהנברא את האור, שמאחוריהן הוא מפתח את הרצון האגואיסטי שלו. לאחר מכן מתעורר בו ניצוץ מהמסך ומהאור חוזר, שנקרא "נקודה שבלב". ואם הנברא מפתח אותה, הוא כל הזמן נמצא בתהליך שבו כל הזמן מראים לו את העומק החדש של הרצון מצד מערכת העולמות. יותר ויותר החל ממש מאפס, והוא בהתאם לכך צריך להיות מוכן לרכוש על הרצון את הכוונה בעל מנת להשפיע.

ואז מערכת ההעלמות תביא לו תיקון, מסך אנטי אגואיסטי, כוונה בעל מנת להשפיע. ואז על כל העוביות שמערכת העולמות מגלה לו מצד שמאל, הוא דורש שיהיה לו תיקון על המסך, כוונה על מנת להשפיע מקו ימין, וכשהוא מחבר יחד את שני הכוחות: רצון וכוונה, הנברא בונה את עצמו בדומה לאור העליון.

במידה שהנברא מתפתח הוא מרגיש את עצמו שונה תחת השפעת האור העליון. יכול להיות, שנדמה לעיניו שהוא חופשי לנהל את עצמו ומלבד זאת הוא יכול לחשוב על זה או לא לחשוב. הוא יכול פחות או יותר להשתוקק לחירות או בכלל לא להבין את העניין הזה. כלומר להימצא רחוק או קרוב יותר לדרגת הבהמה או לדרגת האדם.

וכשמתחילה להתגלות באדם הנקודה שבלב, ניצוץ מהמסך השבור ומהאור החוזר, אז נותנים לו אפשרות לגדל את הניצוץ הזה ולבקש עבורו את המאור המחזיר למוטב. בהתחלה הניצוץ הזה, המסך השבור הכריח אותו לרצות את הרוחניות בצורה אגואיסטית וליהנות מהבורא ומהעולם הרוחני לתועלת עצמו ועכשיו הוא רוצה להפוך את כל זה להשפעה.

כך הוא מגיע לקבוצת מקובלים, ומתחיל להתאמן שם בהשפעה. לא חשוב אם הוא מצליח או לא, אך כל אלה הם מרכיבים הכרחיים ללידת התפילה, הבקשה. אם יתבשל לו החיסרון הנכון, האור העליון שמביא לו עכשיו את הרגשת הריחוק ייתן לו את הרגשת ההתקרבות.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 16.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צל האגואיזם וצל הקדושה
לי עצמי זה לא היה עולה בראש…
תפילה והודיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest