דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבנות מבלי להרוס

לבנות מבלי להרוס

שאלה: במה מתבטא מימוש הבחירה החופשית שלנו?

תשובתי: בכך שכל אחד מרכין את ראשו ומתכופף בפני הקבוצה כדי לקבל ממנה את חשיבות המטרה הרוחנית, חשיבות הבורא, חשיבות ההשפעה. הבחירה שלי היא להקטין את עצמי עד כדי כך כלפי הקבוצה, עד שכל מה שיש להם ייראה לי כמו הדבר החשוב ביותר בחיים, והמחשבה שלהם על הבורא תשלוט על כל מה שקיים בי. ואז אחשוב רק על זה כל הזמן.

אך אינני פועל בצורה עיוורת, כמו תחת היפנוט, אלא אני עובד במתכוון בתוך האגואיזם שלי, כנגדו: נכלל בחברים, מתכופף בפניהם, רואה אותם כגדולי הדור, וכל זה כדי לקחת מהם את חשיבות השגת המטרה הרוחנית.

האם זה אומר שאני מזלזל בעולם הזה, עם כל הרצונות שלו לעושר, שליטה וכבוד, ומתייחס אליו כאל משהו שפל ואפסי? – לא, מפני שבמקרה כזה, הבורא יהיה מעט יותר גדול יותר מהאפסיות הזאת. אולם אני צריך להשיג מצב אחר.

לכן אני צריך להעריך מאוד גם את העושר, גם את השליטה, גם את הכבוד וגם את כל העולם הזה, אך להעמיד את הרוחניות במקום גבוה עוד יותר. לא להמעיט בחשיבותו של העולם הזה, כשם שמטיפות הדתות והאמונות למיניהן, אלא להיפך, להחשיב את כל מה שקיים בו, אך להשתמש בו רק לצורך השגת הרוחניות. זה נקרא הכרחיות.

אם לא נמעיט את העולם הזה, אלא נגדיל את העולם הרוחני, ככל שהעולם הרוחני יהיה גדול יותר בעינינו, העולם הזה ייראה לנו חשוב עוד יותר. ואז, אל תהרוס אותו ואל תקטין אותו, אלא תעלה את הרוחניות מעליו! וכך בכל פעם תוכל לעלות ממדרגת העולם הזה למדרגת העולם הבא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מעל להיגיון של העולם הזה
התלות בסביבה היא החופש מהאגו שלך
מי חשוב יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest