דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבנות את דמות הבורא כשהוא נסתר

לבנות את דמות הבורא כשהוא נסתר

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "היות, שהשגחתו יתברך, אינה גלויה, ואי אפשר לראותו יתברך, אלא בהסתר פנים, דהיינו רק דרך אחוריו, בדומה לאדם, הרואה רעהו מאחוריו, שעלול להטיל ספק, ולחשוב, אולי אחר הוא. הנה בדרך זאת, נמצאת תמיד, הבחירה בידי האדם, אם לקיים רצונות ית', או ח"ו לעבור על רצונו".

מפני שהבורא נסתר, הוא נותן לנו הזדמנות להיות בספקות, כלומר, להיות מסוגלים לבצע פעולה כלשהי. אם הבורא היה מתגלה, היינו הופכים לעבדים שלו, ל"רובוטים" שמבצעים את רצונו ללא כל תנאי. הגילוי שלו היה מחייב אותנו לזה באופן אוטומטי. כי אז לא היה את ה"הפסק" בינינו לבין האור, שמאפשר לנו להידמות לבורא באופן עצמאי.

אבל הבורא מביא לנו את הרגשת ההסתרה: הוא לא סתם מסתתר, אלא נותן לנו להרגיש שהוא לא נמצא. ובכל זאת אנחנו יכולים לקיים את רצונו כאילו הוא נמצא, לפעול במקומו. בכך הוא נותן לנו מקום להשלים את הפעולות שלו. עבורנו זאת הזדמנות, מקום לעבודה וגאווה על כך שאנחנו יכולים למלא את הספקות שלנו בהשגחה העליונה.

אבל מהיכן אפשר לקחת כוחות עבור העבודה הזאת, אם הוא נסתר ממני? – כאן צריך להבין שההסתרה היא מעין "אור שחור" שבונה ברצונות ובמחשבות שלי צורה מיוחדת, דמות של הבורא הנסתר, שאותה אני רוצה להשלים.

אם הצורה הזאת הייתה מגולה לי, הייתי מבצע בהכנעה את רצונו. אז איך אני יכול ליצור בתוכי את הצורה הזאת של הבורא, כדי שהיא תחייב אותי לפעול בזמן שהוא עצמו נסתר? אני צריך לבנות בתוכי את הדמות שלו, ורק אז אוכל לבצע את התוכנית שלו.

וכך, בהדרגה, האדם בונה בתוכו את דמות הבורא. והבורא מראה לו יותר ויותר באיזה עומק ובאילו אופנים הוא נסתר. כך אנחנו מתקדמים קדימה, עד שנבנה את כל מה שהבורא רוצה. ואז נהיה דומים לו לפי השתוות הצורה.

אם כן, העניין הוא לא בעצם הביצוע של רצון הבורא. הרצון לקבל שלנו וכל צורות הקבלה השונות הן רק האמצעי. והעיקר זה שכך אנחנו בונים בתוכנו את דמות הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 23.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל העניין הוא בממיר
אנחנו לא מבינים אותו
להבין את ההשגחה העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest