דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבחור להיוולד אדם

לבחור להיוולד אדם

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

"ואהבת לרעך כמוך" – המשפט הזה קובע את כל העיקרון של הקשר בין הרצון והאור, התיקון של הנשמה הכללית.

כדי שהנברא יוכל להשׂיג הידמות והשתוות לבורא, הבורא נאלץ תחילה לשבור את הנברא ולהביאו לשׂנאה, למצב המנוגד לו. להשׂיג את המצב המנוגד לבורא, ניתן רק על ידי בריאת הנברא הדומה לו, ואחר כך לשנות את המצב הזה להפוך, כדי שמהצורה המושלמת תצא צורה בלתי מושלמת. בכך מתאפשרת לנברא ההזדמנות, מהמצב הבלתי מושלם, להשׂיג בכוחות עצמו הידמות לבורא, על ידי בירור התכונות שלו ושל הבורא, מה זה מסמל להיות מושלם וכיצד להשׂיג שלמות זו.

הנברא נמצא בחיפושׂ אחר פיתרון, וכך הוא משׂיג את מעמד הבורא. תוך כדי התהליך הוא משׂיג את חופש הבחירה (החלטה), כשבוחר בהידמות לבורא כמצב היחיד המושלם. לא ניתן להבין כיצד ניתן להיות חופשי מהטבע של עצמנו, אך תחת השפעת האור המנוגד לטבע שלנו, ברצון שלנו נוצר מרחב ניטרלי שאפילו אינו נמצא בבורא!

דווקא מה שיתפתח בו, יקרא הנברא. אנחנו בונים את הנברא הזה בעצמנו, את ה"אדם", מהמילה "דומה" לבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 28.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
נקודת החופש הבלתי מושגת
יום הולדתו של האדם
ללא הבורא אין אדם, וללא האדם אין בורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/tcso3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest