דף הבית / חינוך, ילדים / לבחון מחדש את האקסיומות של החינוך

לבחון מחדש את האקסיומות של החינוך

דעתו של בוריס וולפסון (היסטוריון, ד"ר לחינוך, פרופסור, עמית בכיר במכון לתיאוריה ולהיסטוריה של החינוך במוסקבה): "למרות כל ההישגים האדירים בתחום המדע, האדם עדיין לא גילה את סוד ההכרה – המתנה העיקרית שקיבל מהטבע. המהות האמיתית של האדם ממשיכה ברובה להיות תעלומה. אף אחת מהתיאוריות הפילוסופיות והחינוכיות המודרניות אינה מסוגלת לאפיין את המטרות והאמצעים העיקריים של החינוך.

מתברר יותר ויותר, שכדי להתגבר על משברים בהתפתחות האדם, יש צורך לא בשינוי המערכות החברתיות, אלא במשהו מורכב הרבה יותר: שינויים עמוקים בהכרתו ובהתנהגותו של האדם המודרני, שיעשירו את העולם הפנימי שלו, ימלאו בתוכן חדש את השאיפות שלו, את ערכיו החברתיים והאסתטיים, את הבנתו על המושגים של טוב ורע. המשימה היא לעצב בצורה ממוקדת את ההכרה ההומאנית של הפרט, הקבוצה, החברה, ולבסוף, של כל האנושות.

מקור ההומאניות אינו במבנה הביולוגי של האדם, זוהי אינה תכונה מולדת. כל פרט צריך לרכוש מחדש ערכים הומאנים מסויימים. לכן העניין דורש מאמצים רבים מצד המחנכים, שינויים מהותיים של מערכת החינוך עצמה, וכן בחינה מחודשת של עמדות בסיסיות, שנראו כאקסיומות עד לאחרונה".
ידיעות קודמות בנושא:
חינוך גלובלי בעולם גלובלי
הכול מתוקן על ידי חינוך של מבוגרים
חינוך העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest