דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לבורא אין ידיים או רגליים!

לבורא אין ידיים או רגליים!

photo_rav_gh70_197.jpg

שאלתו של רונן: האם לא כדאי להקל על המעוניינים בלימוד חכמת הקבלה (בין אם יהודים ובין אם לאו) ולומר להם, כי בסופו של תהליך יש קשר בין מעשה ורוח (שלמות הפרד"ס). כלומר, יהדות (המעשה) וחכמת הקבלה (הרוח)? הרי, במוקדם או במאוחר, תהיה זו הדרך היחידה לכל חברה מתוקנת. (עובדה שבפועל כבוד הרב פועל כיהודי, גם רבו לפניו, ובעל הסולם וכן הלאה, מתחילת הדורות הקדושים).

תשובה: אסביר שוב: לבצע משהו בעזרת הגוף בעולמנו, זה לא יותר ממסורת, וחכמת הקבלה מדברת על התיקון של רצונות הנשמה. בשום פנים ואופן, אף אחד לא יצטרך לבצע במיוחד מצוות גשמיות, אלא רק את הביצוע הרוחני שלהן (ברצון) – כך נשווה צורתנו לבורא, ולא באופן טכני – הרי לבורא אין ידיים ורגליים! צריך לתקן את הנשמה. תלמד את מאמרי בעל הסולם על גוף ונפש – שם מוסבר בכל מקום , שאנחנו לא מתקנים את הנשמה בעזרת הגוף. אך קיום המצוות הגשמיות רצוי כמסגרת של קיום תרבותי – חברתי. איני יכול להטעות את המעוניינים ללמוד את חכמת הקבלה וגם לא את מתנגדיה.

שאלה: היכן כותב בעל הסולם שהאדם צריך להפוך ללא דתי בתוך עצמו? הטענה שלך נשמעת הגיונית לחלוטין, אך בכל זאת נראה שאינך מאמין שאדם יכול לקיים מצוות בחיצוניות ולעבוד על הכוונה על פי חכמת הקבלה. המורים שלך וכל המקובלים הקודמים נהגו בדיוק כך. האם אני לא צודק? אז בשביל מה להגיד לאנשים שיפסיקו להיות דתיים?

תשובה: מעולם לא אמרתי "להפסיק להיות דתי". כמו גם לא להיפך!

בספר "הדור האחרון" כותב בעל הסולם, שבעתיד, בדור המתוקן, כל אחד יוכל להשאר בדתו. הנה לך המובן האמיתי של הדת – כתרבות, ולא יותר, וכך יבינו ויקבלו אותה כולם בעקבות גילוי הבורא בתוכם, ויתרחקו מהדת, ומכל מה שקשור לבורא, לעולם הבא ולשכר ועונש על החיים הגשמיים. כי הכל מורגש מייד בעולם הזה, בהווה, עכשיו. ו"העולם האחר", "בצד האחר" לא קיים, ישנם רק מצבים נוכחיים. "בצד האחר" – משמע, מהצד האחר של האגו. תחליף אותו במנוגד לו ותמצא את עצמך, בתחושותיך, בצד האחר של העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest