דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבד אי אפשר בדרך

לבד אי אפשר בדרך

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

אם אני אשאר לרגע אחד ללא תמיכת הסביבה, אני מיד אפול. אין לי שום אחיזה כשלעצמי ברוחניות, בבורא, בהשפעה. אני יכול להימצא רק בתוך הכלי הרוחני שלי, כאשר אני מחובר וקשור עם אחרים ומקבל מהם תמיכה, או מחוץ לו. ברגע שאני מאבד את תמיכתם, אני מייד נופל. אי אפשר להתקדם לבד ולהשיג משהו. איני יכול להחזיק את עצמי ברוחניות אפילו לא לרגע אחד.

אם לאדם נדמה שהוא מסוגל להתקדם לבד: ללמוד באופן עצמאי ספרי קבלה, לבצע איזה שהן פעולות ולהחזיק את עצמו בדרך הרוחנית – זהו שקר. הוא ישקר לעצמו ויקווה לשווא שהוא מסוגל להתקדם. ללא השתתפות בקבוצה וקשר שנקרא ערבות הדדית, אין לנו שום סיכוי להחזיק את עצמנו ברוחניות אף לא לרגע אחד.

להימצא בסביבה רוחנית, אין זה אומר להיות בה באופן פיזי. העיקר זה עד כמה אתה רוצה להיות תחת השפעת הסביבה הזאת. הרי אתה רוצה להעמיד את עצמך תחת השפעת הכוח העליון, הבורא. אך אם אני פשוט אקרא ביחידות ספרי קבלה, אני לא אקלע ואכנס תחת ההשפעה שלו, מאחר וכל החומר הנקרא יעבור דרך המסנן האגואיסטי שלי. אני אקבל את הספר כפי שאני מבין, מרגיש, כיצד רוצה לראותו!

רק אם כל החומר הנקרא מגיע אליי דרך הסביבה, אֵמַצֵא תחת השפעת הבורא, "בתוך עמי אנוכי יושבת", בתוך הקבוצה, האוסף של הנשמות בה נמצא האור העליון, הבורא. וביחידות, אין לנו שום סיכוי להתקדם רוחנית. עלינו להבין מה זה איחוד וחיבור – זהו מכשיר לגילוי הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
הכי חזק והכי תלוי
בית בו נפגשים הבורא והנברא
האמצעי היחידי להתקדמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest