שאלה: למה הספר "בית שער הכוונות" מתאר איברים רוחניים, כאילו היה ספר אנטומיה? האם הרב"ש לא היה אומר שאסור לכתוב שמות של ספירות על ציור של גוף האדם?
תשובתי: אלו שני דברים שונים בכלל. אני יכול לקחת מהחיים שלנו שמות של חפצים ואת הקשרים שביניהם ולהעבירם למעלה, לעולם הרוחני, ולהניח שגם שם, ככל הנראה, קיימים אותם הקשרים. אך חל עליי איסור מוחלט לקחת מהעולם העליון תכונות רוחניות ולהוריד אותן לגשמיות, על ידי הלבשת תכונות רוחניות על חפצים גשמיים.
ניתן לקחת את שפת הענפים, ולכנות במילים פרצופים רוחניים ופעולות רוחניות. באופן כזה אני משתמש בשפה, בסמלים ובכינויים. אך אם אני אקח מהויות רוחניות ואתחיל להגיד, שביד ימין יש יותר רוח של השפעה, וביד שמאל יש יותר רוח של קבלה – זו כבר עבודת אלילים. כי הרי אני אומר שבתוך הגוף הפיזי, בתוך הבשר ישנם אי אילו תכונות רוחניות. זה נקרא "ליצור פסלים" – כלומר לקחת דבר דומם ולהלביש בו רוח אלוקים עליונה.
מתוך שיעור על הספר בית שער הכוונות, 24.03.2010
רשומות קודמות בנושא:
שפת הענפים
לעלות מהענף לשורש