דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא שוכחים לזכור את האיחוד

לא שוכחים לזכור את האיחוד

laitman_2010-11-09-11_6817-70.jpg

כנס "מתחברים בערבה", שיעור מס' 1 – דצמבר 2010

אנחנו מתחילים לעבוד בינינו, וכל אחד רוצה להרגיש את הסובבים קרובים ומאוחדים. תתחילו לבדוק, לבחון לכמה זמן אתם מספיקים? האם אתם יכולים להחזיק יחס זה לזולת לאורך זמן? דקה? שתיים? אולי חמש או אפילו עשר דקות? – זה כבר הרבה מאד. בדרך כלל הכול נגמר אחרי שנייה. זה טוב, זה נקרא ערבות. כל אחד כמעט מייד שוכח שעליו להתחבר עם האחרים ולהרגיש אותם גדולים, אז בואו נזכור זאת. אם נדאג במחשבה לאחרים ונרצה שאף אחד לא ישכח את זה, אז באמת לא נשכח. האדם ירגיש כיצד האחרים במחשבותיהם לוחצים עליו. הרצונות שבלבבות הסביבה ישפיעו על כל אחד.

בעל הסולם כתב על הערבות מאמר מיוחד וחשוב מאד. זהו תנאי לקבלת התורה, האור. אנחנו תומכים בכל אחד שלא ישכח את החיבור, לא ריקודים עם חיבוקים, אלא החיבור הפנימי בלבבות. אם אנחנו דואגים זה לזה, אז בוודאי שלא נשכח את העיקר, תמיד נחזור אליו במחשבות, ואז נבצע את העבודה הגדולה. כל שנייה שוכחים ושוב נזכרים, שוב ושוב. יחד אנחנו נבצע פעולות רבות, ניכנס לקשר הזה ושוב נתנתק ממנו על מנת להתחבר מחדש. כל פעם נממש את הרשימות שנשארו בנו משבירת הנשמה. כתוצאה מכמה פעולות כאלו אנחנו מגיעים לאור. נאמר: "מציון תצא תורה", במילים אחרות, אנחנו רוכשים אותה הודות ליציאות מהאיחוד, כל פעם מתנגדים להן ושוב משתוקקים.

הבה נחשוב על האיחוד בינינו, על כך שאף אחד לא יעזוב את המחשבות הללו, על כך שכל אחד פה הוא גדול ומיוחד. הבורא בחר בו, לכן אתה מכבד בו את החלק העליון, חלק הבורא. כך על ידי עזרה הדדית פנימית, אנחנו בהדרגה מתארגנים לכלי אחד משותף, לנשמה אחת. כשכלי הזה, המורכב מחלקים רבים, יתחבר במידה מינימלית הכרחית, מייד נרגיש בו את גילוי הבורא, את האור העליון. נקווה שנגיע לזה כבר היום או מחר, מקסימום מחרתיים. כי זה קורה בהיסח הדעת, אפילו רגע לפני זה האדם אינו חושד בכך. זה באמת יכול לקרות אחרי המאמצים שעכשיו אנחנו מדברים עליהם.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס "מתחברים בערבה", 30.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תנו לי את הרצונות שלכם!
שנאה בדרך לאהבה

3 comments

  1. בואו נחשוב גם על חברנו אשר קבלו הפרעות קשות, שלא יזרקו מהדרך. אנו צריכים כל נקודה ונקודה. רב כל הזמן אומר – לדאוג לחברים, וזו דוגמא לדאגה…שלא רק חושבים בגלובלי, אלא גם ספציפית נמצאים במחשבה על חבר שקיבל הפרעה עצומה וכתוצאה ממנה – אם אנו במחשבות שלנו לא נאחוז בו, הוא יצא מהדרך……רק יחדיו, במחשבה

  2. שלום לכל החברים לדרך האמת לגילוי הבורא שנה אזרחית טובה במילוי עוצמה פנימית לאהבה חיבור ושלום לכל העולם כל אחד מפיץ את תורת השם ומוסיף את החיסרון לרצון הכללי להשתוקקות דבקות בשם יתברך אין עוד מלבדו טוב ומטיב כמו שכתוב השיבנו אליך ונשובה חדש ימינו כקדם אור אחד ורצון אחד אבל הפעם בהכרה ובהבנה ובעצמאות שזה רצונו של האדם. אז רק ביחד כאיש אחד בלב אחד נצפה לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימינו אמן כן יהי רצון.כוכבה פרץ חברה לנצח.

  3. אילנית לוי

    רינת את מדהימה!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest