דף הבית / המשבר ופתרונו / לא צריך לפחד מתוהו ובוהו, אלא להתגבר עליו 

לא צריך לפחד מתוהו ובוהו, אלא להתגבר עליו 

מתוך מאמר דעה: היום אפשר לראות שההיסטוריה מגיעה לסופה. התפתחות החברה, שבבסיסה סתירות וניגודים סוציאליים, כבר הגיעה לכדי מיצוי. המודל הליברלי-בורגני-דמוקרטי מתחלף במודל של גלובליזציה. לכן בכל העולם נצפה משבר של אסטרטגיות שונות ואין לדעת כיצד העולם יהיה מסודר מחר.

רעיון הח'ליפות האסלאמית מתבסס על הרצון להשליט את האסלאם בעולם כולו, והג'יהאד האסלאמי הוא כל הפעולות המשמשות מטרה זו. זאת הסיבה לכך שכשאנשים מצטרפים לדעא"ש, הם מקבלים איזושהי משמעות לחיים.

דעתי: חוסר האונים הכללי רק ילך ויתגבר במהירות, מאחר ומתגלית עכשיו המערכת החדשה של העולם האינטגרלי לבני האדם, שאותה הם אינם מסוגלים לתפוס בתפיסת המציאות הצרה, האגואיסטית והאישית שלהם. ארגונים שונים מהסוג של דעא"ש, המציעים מבנה מסודר של העולם, יראו אטרקטיביים יותר ויותר וכך האנושות תוכל להגיע במהירות למלחמת עולם שלישית.

אין טעם לברוח מהרגשת התוהו ובוהו של העולם, שרק תלך ותגדל. ההצלה תבוא משינוי תפיסת העולם על ידי חכמת הקבלה, שתוכל לפתח בחברה האנושית תפיסת עולם אינטגרלית, בעזרתה תופסים את המציאות לא דרך כל אחד, אלא דרך כולם יחד, על ידי "ואהבת לרעך כמוך".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest