דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא פגמים אישיים, אלא חומר לעבודה

לא פגמים אישיים, אלא חומר לעבודה

אנחנו מתקדמים רק הודות לירידות, לנפילות, לאכזבות, לגילוי של מצבים לא טובים שאותם מרגישים בתוך הרצון לקבל שלנו. תחילה אנחנו מייחסים את כל המצבים הלא טובים לכל מיני כוחות שבעולם הזה, אחר כך אנחנו מייחסים אותם לבורא.

הכול תלוי באיזו דרגה האדם נמצא, באיזה גילוי. יכול להיות, שהוא נמצא בכזאת הסתרה, שאיבד לגמרי את הרגשת הבורא ותולה את כל האשמה בעולם, שזה בני האדם גורמים לו לכל מיני בעיות, גם פנימיות וגם חיצוניות. כל הבעיות מתגלות על רקע החומר של העולם הזה, כלומר פוגעים בצורך שלו לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות.

לאחר מכן האדם מתרומם. אם הוא קשור לקבוצה, אז הוא יכול להתרומם ב"דרך אחישנה", ואם הוא אינו מסוגל להתכלל בה, אז לפחות על ידי השתתפות מכאנית בלימודים ובכל מיני פעולות. הוא מקבל מכות חדשות, בכבוד ובשליטה, ואז מתחיל לקשור את זה קצת יותר ליחס שלו, מתחיל להאשים את עצמו. קודם הוא האשים רק את האחרים וראה בהם את הסיבה למצב שלו. אבל אם הוא מתקדם, אז הוא מתחיל גם כן להאשים את עצמו, תולה בו את כל מה שקרה.

הוא "אוכל" את עצמו, מרגיש לחצים ומתח גדולים, ומצב כזה יכול להימשך זמן רב. הכול תלוי במידת ההשתתפות של האדם בסביבה. אם הוא לא כל כך משתתף עם הסביבה, עם הקבוצה, אז הוא יכול לעבור בה כל מיני התקוטטויות ולא ללמוד מהן. אבל אם הוא מצליח להגיע לקשר חזק עם הסביבה, אז הוא מקבל דרכה את המאור המחזיר למוטב ומתחיל לייחס את כל הפעולות האלה לבורא. האור שמגיע מביא לו הרגשה כזאת.

אז הוא מבין, שכל הסתירות, הבעיות, המכשולים הללו, זה סך הכול גילוי של התכונות וה"כלים" הפנימיים שלו. ושהעולם האכזרי לא היה אשם, ואפילו לא הטבע הרע שלו, אלא פשוט ישנם "כלים" שצריך לתקן אותם. והוא לא צריך לייחס אותם לעצמו. נכון שהם באמת שייכים לו, אבל ניתנו לו לצורך העבודה שלו.

רצוי כבר להבין, שהרע שמתגלה לנו הוא לא על חשבון עצמנו, אלא פשוט ניתן לנו כחומר עבודה. ואם אנחנו לא רוצים להסכים ולהזדהות עם הרע ועם השבירה האלה, אלא משתוקקים להתאחד דווקא עם ישראל, אורייתא וקב"ה, חד הוא, אז מתחילים לדרוש ולבקש לעזור לנו לעלות מכל המצבים הללו. כך אנחנו מעלים למעלה את כל החסרונות על ידי "מסך" ו"אור חוזר", שבהם יכול להתלבש "אור ישר".

לאורך כל הדרך, מהעולם הזה ועד עולם אין סוף, אנחנו כל הזמן נגלה רק שבירה ודברים רעים. והתפקיד שלנו, על ידי העבודה שלנו להפוך את הרע הזה ל"כלים" לגילוי האור. לאותם הדברים הרעים והחסרונות שמתגלים על ידי האור, אנחנו צריכים להוסיף את היחס הנכון שלנו, את היגיעה, ואז נגלה בהם את הדברים הטובים.

מתוך שיעור על מאמר ל"ג מספר "שמעתי", 13.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אין מקום לאכזבה ולייאוש
אם אתה אוכל את בשרך…
הירידה, היא תנופה לפני הקפיצה למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest