דף הבית / חינוך, ילדים / לא על ידי כמות אלא על ידי איכות

לא על ידי כמות אלא על ידי איכות

שאלה: נניח, שיש לנו צוות שעובד יחד במשך זמן רב. הצוות כל זמן מנהל דיונים אינטגרליים, מנסה להתחבר, אבל מספר האנשים בו מוגבל. האם כדאי לצרף אליו עוד כמה מחלקות על מנת לבצע סיעור מוחות, להוסיף רעיונות ולקבל גיוון כלשהו?

תשובה: לא. אני לא חושב שהרכב קבוע של הקבוצה הוא מגביל. אתם יכולים להתקדם לעומק ולרוחב עם אותו מספר של אנשים, משום שאתם מתעסקים בבעיות העולם, מוסיפים לקבוצה רמות חדשות לחלוטין.

הגדלת מספר האנשים בקבוצה אינה משפיעה על ההתפתחות שלכם. מה התועלת בלקחת מעבר לעשרה אנשים את כל העולם. איזו דאגה יש אצלם? אילו בעיות יש להם, כאשר אנחנו מדברים על העלייה למדרגה הבאה? – בעיות פשוטות של האנושות, כמו בריאות, משפחה, השכלה, עבודה, פנסיה. מה עוד יש אצל האנשים?

אני חציתי חצי עולם. האם במדינות אחרות לא חיים אותם היצורים, עם אותם הצרכים, אותה התחושה של נוחות ונחיתות במצבים שלהם? – הכול אותו הדבר. הם יצורים חלבוניים, שצריכים בשביל הקיום הנורמלי שלהם את אותם הדברים שכולם צריכים: דואגים לחייהם, לצאצאים שלהם וכדומה. הכול זהה.

לכן, פיתוח הכשרות וסדנאות אינטגרליות הוא לא בכמות, אלא באיכות. כאשר אנחנו דנים על החברה העתידית ומעצבים אותה בכל הרמות והדיוקים שלה, ומתחילים להתעמק בטבע האנושי, האינטגרלי והמאוחד, אנחנו, בעצם, מתכנתים את החברה הזאת, כי היא בעיקר תהיה חברה של הקשר הפנימי בין אנשים.

כמובן, היא תספק לאדם את כל הדרוש לקיומו, כולל כל מיני סוגים של ציוד, של מזון וכדומה. אבל הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל לזהות את יחסי הגומלין בין בני האדם ועל בסיסם להגיע למסקנה מה האדם צריך במצב כזה.

הערה: אלה קטגוריות מאוד גבוהות, ונראה לי שקשה להגיע אל ההמונים עם דברים כאלה.

תשובה: לא. תנסו להעביר להם סדנאות ואתם תראו שתוך כמה סדנאות הם יתחילו להבין על מה אתם מדברים.

מתוך תוכנית "חכמת ההמונים" מס' 2, 14.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוחה של האחדות
האנושות = 1
נכונות למגע עם העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest