דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ניתן לפתור כלום ללא האור

לא ניתן לפתור כלום ללא האור

laitman_2009-02-17_1673.jpg

שאלה: יש לי הרבה תכונות שאינן מוצאות חן בעיניי. קשה לי איתן, ואינני מעוניין בהן. מה עליי לעשות?

תשובתי: אסור לך לבטל את הרע שבך, אלא עליך להפוך אותו לטוב. אך לשם כך דרוש האור. אי אפשר להסתדר כאן רק בעזרת מתנות במקום מכות. אני חייב להשתנות מבפנים, כך שהתכונה הרעה שלי תהפוך בדיוק לתכונה ההפוכה ממנה.

שאלה: נניח שיש לי "פתיל קצר" ואני כועס מהר, ולאחר מכן אני כועס על עצמי על כך שהתרגזתי. מה יהיה התיקון במקרה הזה? האם אפסיק לכעוס?

תשובתי: לא, אתה תמשיך לכעוס, אבל מסיבות אחרות. כי הכעס עצמו הוא לא בהכרח דבר רע. כל האנשים הם שונים, והאור מאיר לכל אחד לפי הקו שלו. אתה לא יכול לתקן את מה שנדמה לך כרע, ולהפוך אותו למה שנדמה לך עכשיו כטוב. כי אתה מופעל על פי דחפיו של האגו. כל עוד האגו יושב על כיסא הדין, לא תוכל לראות את האמת.

רק האור יראה לך מה טוב ומה רע. הוא משאיר לך את השליש האמצעי דתפארת, את הקו האמצעי, וקובע את "לשון המאזניים" באמצע. נאמר שהאדם תמיד צריך לראות את עצמו כחצי חייב וחצי זכאי. דווקא את זה אתה תרגיש בעזרת האור.

ועכשיו אתה נמצא ב"בועה" של האגו, ואם תקבל החלטות בעצמך, אתה תהיה דומה ל"מתקני העולם", לכל אותם החכמים שמבוקר ועד ערב מטיפים מוסר ואזהרות, כשהם בונים מערכת חינוך שמבוססת על פחד מפני העונש. חוץ מזה אין להם שום דבר. הם בעצמם אגואיסטים, וגם צאן מרעיתם הוא כזה.

אנחנו, בניגוד אליהם, איננו עושים שום דבר ללא האור המחזיר למוטב. ברצון לקבל לא ניתן למצוא לא שׂכל, לא רגש ולא כוחות לפיתרון הנכון. נשאר רק הפחד, והוא הופך לבריחה מהאמת. ככלל, בעם רק מחריפים העימותים בין הפלגים והפער גדל.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 08.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לכוון רק להשפעה
להפוך את כל הרע לטוב
125 מדרגות לאין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest