דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ניתן לחנך את האדם ללא קשר עם האור

לא ניתן לחנך את האדם ללא קשר עם האור

שאלה: למה מערכת החינוך לא התפתחה יחד עם העולם המשתנה? למה אנחנו מלמדים את הילדים בדיוק כפי שלימדנו אותם לפני מאה שנה?

תשובתי: מפני שלמעשה האנושות לא השתנתה. רק עכשיו ייתכן שהיא תגיע להכרת הרע, ורק בעזרתנו.

רבים מותחים ביקורת על החינוך, אבל שום דבר לא קורה. הם פשוט קובעים שרע להם, אבל לא רואים את הסיבה האמיתית. הרי לשם כך צריכה להיות אפשרות להשוות בין שני דברים. כאן כבר דרוש המאור המחזיר למוטב.

בעולם שלנו אנחנו רק מגלים את הרע, אבל לא את הקשר שלו עם הטוב. זו עדיין לא הכרת הרע. לשם כך צריך להיות עוד קריטריון נוסף. כן, רע לי, אבל אינני יכול לגלות את הסיבה, מפני שלשם כך אני צריך למשוך את המאור המחזיר למוטב.

בסופו של דבר, כבר לפחות חמישים שנה מדברים על הבעיות בחינוך, ועד עכשיו כלום לא תוקן. התחום הזה צורך תקציבים עצומים ומעסיק המון אנשים, אך העגלה עדיין עומדת במקומה. המערכת עצמה נשארת די שמרנית ואינה מעוניינת בשינויים. אבל, על אף שכולם מבינים את הצורך לשנות, אף אחד אינו מסוגל לממש זאת. אין תוכנית פעולה ברורה, נכונה ועדכנית. ולהיפך, כדי להרוס את התוכנית הקיימת, לא צריך הרבה שכל. היום ברור שצריך לחנך את הילד להיות אדם. קיימות לשם כך שיטות רבות ושונות, נדמה שהן כמעט מצליחות, אבל איפה הם אותם ה"אדמים"?

בסופו של דבר, אי אפשר להסתדר כאן ללא האור המחזיר למוטב. אבל איך האדם יקבל אותו, אם אין לו נקודה שבלב? לשם כך הוא צריך להיות מחובר עם אלה שיש להם אותה. ולכן, רק אנחנו נביא לעולם את שיטת החינוך החדשה. שום דבר אחר לא יעזור. חייב להיות כאן קשר עם האור שפועל בתוך הרצונות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך השבלוני
לגלות את העולם הנסתר
חינוך על ידי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest