דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ניתן להסתיר זאת

לא ניתן להסתיר זאת

שאלה: האם הברית עם החברים לא ניתנת להפרה, או שהאדם יכול להיפלט מהמעגל הכללי?

תשובתי: אני בינתיים לא רואה את אותו האחד שמעשיו יעידו על כריתת ברית… כאן קיימים עקרונות מדויקים וברורים. קודם כל: האם האדם דואג באופן קבוע לחיזוק הקבוצה? האם הוא בדאגה למצב רוחם של החברים? האם הוא רוצה שהם יהיו בעלייה וירגישו ביטחון בהשׂגת המטרה? האם הוא נלחם עם עצמו על כך? ושנית: האם הוא מעלה בפועל את מצב רוחם של החברים? הם הוא מקנה להם ביטחון והכרה בחשיבות המטרה?

את זה ניתן לראות באדם, לא רק כשטוב לו, אלא בכל המצבים גם אם הוא התעייף ואיבד את כוחותיו. בכך שרואה את חולשתו, הוא בכל זאת פונה שוב לקבוצה ומשתדל לקבל ממנה כוחות. והעניין הוא לא בזה שרע לו והוא רוצה להתעודד ולעורר את מצב רוחו, אלא בזה שהמצב רוח הרע אינו מאפשר לו לחזק את הקבוצה ולקיים את הברית. כך שגם באפיסת כוחות הוא פונה לחברים לא למען עצמו. כואב לו שבמצבו הוא אינו יכול לשרת אותם.

קיימים גם סימנים אחרים, יותר מוחשיים: עד כמה האדם דואג לנוהל נוח לחברים בלימוד ובסידור כל מיני דברים, כדי שהם יתקדמו בדרך הרוחנית בקלות ובמהירות. האם הוא דואג לזה בכל נשמתו או שמתייחס לזה בצורה פורמאלית מתוקף תפקידו? את זה לא ניתן להסתיר. רואים לפי האדם עד כמה חשובה עבורו הקבוצה והמטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 24.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ברית חברים
חוק כלים שלובים
ברית נצחית

2 comments

  1. יש מישהו גדול שנמצא בסטימולטור,ומעשיו מעידים על כריתת ברית.הוא כן מחזק את הקבוצה.והוא כן דואג למצב רוחם של החברים.הוא רוצה שכולם יהיו בעלייה וירגישו ביטחון בהשגת המטרה. זו ההרגשה שאני קיבלתי ממנו ואני מנסה ללמוד….

  2. ואלרי מנהריה

    ===== …להושיט יד לחיוך המסתתר של חברך, ואת השניה לכוחותיו המפוחדות לפרוץ החוצה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest