דף הבית / המשבר ופתרונו / לא ניתן להחזיק באיחוד על ידי כוח ההתמדה

לא ניתן להחזיק באיחוד על ידי כוח ההתמדה

שאלה: למה כעבור ימים ספורים לאחר שנעלם האיום החיצוני, ישראל חזרה ממצב של איחוד לפירוד הקודם?

תשובתי: זה מתרחש מיד, כאן לא פועל שום כוח התמדה (אינרציה). האיחוד לא מתקרר בהדרגה, אלא נעלם כהרף עין: או שאנחנו מחזיקים באיחוד שלנו, או שהוא נהרס.

שאלה: יוצא, שאנחנו חזרנו מהחזית ומתוך המקלטים לבתינו, לבתי הספר, אבל בכל זאת מנוחה לא תהיה לנו?

תשובתי: אם אנחנו לא נצליח להחזיק באיחוד שלנו, אז לא תהיה לנו מנוחה. להיפך, יבוא איום עוד יותר גדול כדי לדחוף אותנו לאיחוד. כבר מתחיל להיווצר איום מהגבולות הצפוניים של ישראל, אינתיפאדה מיוחדת בשטחים.

לא ניתן להימנע מהאיום אם אנחנו לא נתחבר ונתאחד. כי כל הבעיות בגבולות החיצוניים מתרחשות רק מפני שאנחנו מנהלים מלחמה הדדית פנימית זה עם זה. אם אנחנו לא רוצים להשיג שלום פנימי, אז תבוא אלינו מלחמה מבחוץ.

שאלה: אז מה עלינו לעשות כדי להימנע מהירי הבא של טילים?

תשובתי: לראשונה העָם הרגיש שחסר לו חיבור. אנחנו לא יכולים להישאר יותר במצב הזה. תחילה, הנשיא הקודם מצא את עצמו בכלא, אחר כך גם אנשי השפעה אחרים. זה מעיד על נסיגה מאוד רצינית ובלתי פוסקת של החברה, שהולכת וגוברת.

אבל כל זה כדי להביא אותנו להכרת הרע. אנחנו חייבים להבין, שאם אנחנו לא נתחבר, אז נמשיך להידרדר, ליפול ולסגת, עד שנאבד הכול. אין לנו זכות קיום בארץ ישראל, אם אנחנו לא נשיג איחוד בתוך עָם ישראל.

להיות עָם ישראל, זה אומר, להיות כאיש אחד בלב אחד או לפחות להשתוקק לזה, בכך שרואים בזה את צורת הקיום היחידה של העָם כולו. ואם אנחנו לא רואים את זה בצורה כזאת, אז אין לנו שום זכות להימצא בארץ ישראל.

אף אחד בעולם לא ירצה להכיר בזכות הזאת שלנו. משנה לשנה אנחנו נרגיש, שאנחנו יותר ויותר מתנתקים משאר העולם, ושכולם מזלזלים בנו. אנחנו נהיה כמו מצורעים שכולם נרתעים מהם, מפני שהם מסוכנים לסובבים אותם.

זה ייגמר בכך, שכל העולם יבוא אלינו לא רק בדרישות, אלא גם באיומים מעשיים, עם נשק ביד. אם כל אירופה תעמוד לצידה של עזה ותתחיל לחמש אותה בנשק, מה נוכל לעשות בקשר לזה? אנחנו לא נוכל לעמוד כנגד כל העולם. ידוע, מה קורה למדינה שלא מכניעה את עצמה כלפי יתר המדינות, היא נקלעת לבידוד מוחלט ומתדרדרת.

בינתיים העולם פחות מתעניין בנו, הוא עסוק בבעיות משלו: באוקראינה, בעיראק, בהיווצרויות חדשות של ארגוני טרור. אבל עוד מעט זה יסתיים, וישראל שוב תמצא את עצמה על הכוונת העיקרית של כל העולם. אין מקום אחר, מדינה אחרת, עָם, שהוא יותר שנוא על ידי אחרים מאשר ישראל. כולם שונאים אותנו מתוך הסכמה כללית. לכן צריך להבין את הסיבות של השנאה הזאת ולהסיק מסקנות.

לא יאפשרו לנו יותר להמשיך לחיות ממבצע צבאי אחד לאחר, בזה שאנחנו משלמים בחייהם של חיילנו עבור האפשרות של הפוגה לכמה שנים. אנחנו חייבים להבין מדוע זה קורה איתנו ולתת דוגמה לכולם על ידי האיחוד שלנו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 430, 02.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל בתקופה פוסט טראומטית עם סיבוכים
איחוד לא לפי פקודה מלמעלה
מלחמה נגד אויב "חסר פנים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest