דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא נוכל ללכת לאיבוד בין שאר העמים

לא נוכל ללכת לאיבוד בין שאר העמים

שאלה: מדוע אתה חושב שלעם היהודי יש ייעוד מיוחד? אני לא מרגיש את עצמי חלק מהעם היהודי, אלא קודם כל בן אדם ואחר כך אזרח ישראלי ורק לבסוף יהודי.

תשובתי: זה מובן שהאדם רוצה לברוח מהמצב הקשה שבו הוא נמצא. יתר על כן, הוא לא יודע מי הוא באמת ומה הוא חייב לעשות בהתאם לתוכנית הבריאה.

אני בעצמי גדלתי ברוסיה כאשר פרחה בה האנטישמיות, שנאה ליהודים שלא הייתה כדוגמתה באף מדינה אחרת באותה תקופה. זה כבר היה אחרי מלחמת העולם השנייה, אחרי הטיהור והדיכוי של סטאלין, ואני הרגשתי זאת על עצמי. הלאום היהודי היווה מכשול להתקבל לאוניברסיטה, למשרת עבודה ולקבל קידום.

וכמובן, שעקב כך, לא רציתי גם כן להשתייך ליהודים – לעם המנודה בעולם, בחברה האנושית כולה. אבל לא הייתה לי ברירה והתחלתי לברר מה קורה. זו תופעה שהייתה מאוד מיוחדת עבורי לפי השלכותיה השליליות שהייתי חייב להכיר אותה.

לא יכולתי להסתתר ממנה, ולכן הייתי חייב לברר מה עומד מאחוריה, אם אני כבר קיים בתפקיד כזה. התחלתי לחפש ולחקור, והחיפושים הללו הביאו אותי לחכמת הקבלה.

שאלה: ישנם בעולם הרבה ביטויים לאנטישמיות, וקשה להבין איך אנשים יכולים לא לשים לב אליה.

תשובתי: הם פשוט לא רוצים לראות את זה. והתקשורת הישראלית לא מציינת את העובדות הללו, כיוון שהיא לא מעוניינת להראות שהעולם יוצא נגד ישראל. הם מציגים זאת כמחאה נגד מדיניות הממשלה או נגד מפלגות מסוימות, ולא נגד עם ישראל כולו. דבר כזה לא מוזכר בשום מקום.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 426, 14.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה
66 שנות ציפייה עם תקווה לעולם חדש
לאיזו מטרה חזרנו לארץ הזאת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest