דף הבית / משבר עולמי / לא משבר, אלא פריצה

לא משבר, אלא פריצה

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

שאלה: כיצד ניתן להסביר לאנשים, שעידן הצריכה ללא מעצורים מסתיים?

תשובתי: גם ללא הסברים האדם רוצה לאכול, ובתנאי המשבר הוא יוכל לקבל את האוכל רק מהמדינה.

שאלה: זה אומר שאנחנו בונים מדינות רווחה?

תשובתי: כמובן, המדינה צריכה לספק לכולם מגורים, מזון, ביגוד, שירותים רפואיים וכו'. ההכרחיות היא אינה 500 גרם לחם וכוס מים ביום. לא. אנחנו מדברים על קיום נורמלי, אך לא יותר מזה. ובכל היתר אנחנו מלמדים את האדם כיצד לקבל מילוי אידאלי ממקור אחר, במקום הריצה הבלתי פוסקת אחר "טובות הציוויליזציה".

בכל אופן העידן הזה אכן מסתיים, ואין כאן מה לעשות. כל העולם שוקע במשבר והמשבר אמור להראות לנו שאנחנו לא יכולים להעלות יותר את צרכי ההכרחיות שלנו. יכול להיות שאנחנו לא רוצים להבין זאת. אך הטבע בכל מקרה יחייב אותנו לזה.

מלבד זאת, אין אפשרות להסביר לאנשים את המתרחש, לספר כיצד צריך להתנהג עכשיו, כיצד לבנות את המדינה החדשה, את העולם האינטגראלי החדש. צריך לשלוח את כולם ללמוד כמו ששולחים ילדים קטנים ללימודים, וללמד אותם את חוקי העולם אליו הם נכנסו. הרי אם האדם לא מבין את מנגנוני העולם שקשורים ביניהם בהדדיות בצורה טוטאלית, הוא לא יוכל לשרוד בו.

אין פתרון זול ואפקטיבי יותר בתיקון בני האדם, מישיבה על ספסל הלימודים. אתה רוצה לקבל את ההכרחיות? בבקשה, רק אל תשכח לבוא לשיעור. רוצה לעשות מהומות? הם לא יעזרו לך. לא מזמן הודה עמרו מוסא, מועמד לנשיאות מצרים: ציפינו להתחלה חדשה ובמקום זה קיבלנו משבר עוד יותר עמוק שלא רואים לו סוף. במילים שלו היה כאב אמיתי, הוא לחלוטין לא ציפה למפנה כזה.

בכך לא אשמים, לא הוא ולא מובארק, הם פשוט לא ראו את התהליך בשלמותו. נדמה היה שהממשלה החדשה תמצא כסף, רק שהכסף כבר לא שווה כלום.

כך שאין מה לעשות, נצטרך להחליט לכמה תופרים אנחנו זקוקים, לכמה חקלאים וכו', כדי להשאיר עבור הענפים ההכרחיים כמה אחוזים מהאוכלוסייה ולהושיב את כולם ללמוד. אין ברירה אחרת, כך הכל בנוי. זהו האמצעי היחידי שיאפשר לספק לאנשים את המינימום ההכרחי כדי להימנע מהמהומות וללמד אותם כך שיבינו, שאין יותר לאן לברוח. כזה הוא העולם החדש, כזאת היא המערכת האינטגראלית.

לאמיתו של דבר אנחנו נכנסנו לא למשבר, אלא לשטח חדש, למסגרת חדשה, בה פועלים חוקים חדשים. ואנחנו צריכים לעבור דרך המקום הצר הזה כדי להגיע לשלמות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 25.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קצת קרוב יותר אל האור
לתת לעולם פתרון
Game over

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest