דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לתת לשואה להתרחש שנית בקנה מידה אוניברסלי, חלק א'

לא לתת לשואה להתרחש שנית בקנה מידה אוניברסלי, חלק א'

שאלה: מדוע, כאשר האדם שומע ש"אין עוד מלבדו", הדבר הראשון שהוא חושב עליו, זה על כל האסונות שקרו בעולם: המלחמות, השואה, שגבו את חייהם של מיליונים?

תשובתי: האדם אינו מסכים ש"אין עוד מלבדו" (מלבד הבורא) מפני שלכאורה זה מוחק את הקיום שלו. הוא לא מבין על מה מדובר כאן.

עד עכשיו, אנשים לא מסכימים ליחס של ההשגחה העליונה לעם ישראל, לאותה קבוצה שמשתוקקת "ישר-אל" הבורא, שאברהם ארגן אותה להיות עם אחד. עד היום אנשים מתאבלים על מה שקרה בשואה.

אבל היה נכון יותר להשתמש בכל זיכרון השואה כיסוד לתיקון. מוזיאון השואה אמור להראות מדוע השואה התרחשה, מאין נובע הקלקול הנורא הזה, מה הוא אמור ללמד אותנו. הוא אמור ללמד אותנו כיצד לעלות מתוך האבל הזה.

במקום השואה ניתן לגדל יחס חדש של עם ישראל לבורא – יחס יותר בוגר, יותר מטרתי. ואילו דמעות ושבועות שזה לא יחזור שנית, לא יגנו עלינו מפני השואה הבאה. כמו שלא יכולנו למנוע אותה אז, כך גם איננו יכולים למנוע אותה היום.

ומה ניתן לעשות בכדי לקבל את היכולת להשפיע על המתרחש ובאמת לא לאפשר לדבר כזה לקרות? כיצד ללמוד מהעבר ולרכוש כוחות המאפשרים לפעול כך שזה באמת לא יחזור על עצמו לעולם? היום עלינו לתקן את הקלקול שלא הצלחנו לבערו אז, בימי השואה. לכן היא התרחשה כדי לעשות תיקון בדרך של ייסורים.

אחדות ההשגחה העליונה זאת עובדה מאוד קשה לעיכול לאדם הפשוט, עם כל הצרות והאסונות של החיים שדרכם הוא נאלץ לעבור. האדם אינו מבין כיצד זה יתכן, שהבורא יהיה כה אכזרי כלפי עם ישראל, כלפי הקבוצה שמשתוקקת "ישר-אל", שהוא מעביר אותה דרך ייסורים כאלה.

מספיק להביט על כל הדרך שעבר עם ישראל, כל הצרות שחווינו במשך אלפיים שנות הגלות. מדוע זה קרה? מהי הטעות שלנו ומדוע אנחנו לא לומדים ממנה? מדוע עד היום אנחנו לא רוצים להסיק מתוכה מסקנות? הרי לפי האנטישמיות המתגברת מדי יום, בזמננו עלולה לקרות שואה הרבה יותר גרועה מזו שקרתה לפני שבעים שנה.

זה נושא כאוב ביותר, אך אנחנו חייבים לדון בו. אין ברירה, עלינו להסתכל על מה שקרה מנקודת מבט של הנברא והכוחות שפועלים בטבע. ההתאבלות והזיכרון שלנו על המתים זו התחלה שממנה צריכה לצמוח פעולה מעשית – חינוך נכון ורחב לעם ישראל ולכל העולם.

החינוך הזה צריך להראות לאדם אילו כוחות נוראיים צריכים להתגלות אם לא נהפוך אותם לכוחות חיוביים. הבחירה בידינו! אנחנו בוחרים בעצמנו מה ישלוט עלינו: הכוח הרע או הכוח הטוב, פרעה – האגו, או הבורא – ההשפעה. אחד מן השניים.

חובה להסביר זאת בתכניות טלוויזיה, להעביר סדנאות ודיונים. וזה שייך לא רק ליהודים. בימינו, כבר התקדמנו עד כדי כך, שכל העולם חייב להצטרף לתיקון. ולכן ההשגחה העליונה מתחילה להתייחס לכל העולם כמו שהיא התייחסה פעם לעם ישראל.

לפני כן ההשגחה העליונה דרשה רק מעם ישראל להתקרב להשפעה, אבל עכשיו זה נדרש מכל העולם. ולכן העולם כולו עומד בפני ייסורים נוראיים: מלחמת גוג ומגוג שמתוארת בנביאים, מלחמת עולם שלישית, הרבה אסונות ובעיות. וכל זאת עקב כך שהעולם בינתיים לא מתקדם בדרך הנכונה.

כמובן שעם ישראל יסבול יותר מכולם, מפני שהאור חייב לעבור דרכו לכל השאר. אך העולם כולו ייגרר גם כן לתוך האסון הזה. זו כבר לא תהיה שואה של העם היהודי. הפרות סדר, בעיות ומהפכות תתרחשנה בכל רחבי העולם. כבר עכשיו ניתן לראות ניצנים ראשונים של סכסוכים, שנועדו להגיע להתפרצות עתידית ולכסות את העולם כולו.

מתוך שיעור מספר "שמעתי", 29.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אמת חסרת היגיון 
השואה: הסיבות והכוחות המניעים
להעדיף פנימיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest