דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לפגר אחרי לוח השנה של התיקונים

לא לפגר אחרי לוח השנה של התיקונים

קיימות שלוש דרגות של השגת הדבקות המלאה של האדם בבורא: חיבוק, נשיקין וזיווג. האדם מגיע לדרגות האלה בעזרת מערכת הקשרים שהוא מגלה. המדרגות האלה מסמלות את החגים בתחילת השנה, מראש השנה ועד שמיני עצרת, שבו מגיעים לזיווג השלם.

על החיבוק כתוב: "שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני". ולאחר מכן מתבצע חיבור שנקרא "נשיקה" – למעלה מהטבור, ואחר כך בדרגת היסודות – למטה מהטבור, בכלים דקבלה שכבר יש בהם אור חסדים כדי להמשיך בהם אור חכמה בכוונה על מנת להשפיע.

כל העולם מגלה עכשיו את אותן המדרגות. העולם אמנם לא יודע אילו שלבים הוא עובר, אך הוא נמצא באותו התהליך. בהתחלה מתגלים בהדרגה העוונות – ההרגשה הרעה, שבגללה אנחנו נאלצים לגלות את הרע, כי הרי רע לנו. אך אנחנו עדיין לא יודעים מדוע רע לנו ומדוע שום דבר לא מצליח בשום מקום.

לאחר מכן מגיע השלב הבא, כשאנחנו מתחילים לגלות שהסיבה לחוסר ההצלחה שלנו היא מפני שאנחנו לא מחוברים זה לזה ולא מותאמים לטבע.

כשהבורא פונה לכללות העולם, לכל בני האדם, הוא נשאר בהסתרה מסוימת, ובמקום להציג את עצמו בתור המשפיע, הוא מציג כלפיהם את הטבע הסובב שחייבים להגיע לאיזון איתו.

במקום להגיע לאהבת חברים ולבנות את הכלי הרוחני המשותף לגילוי אור הדבקות, האנשים פשוט מגלים את ההכרחיות להתאחד כדי להיות מותאמים לאותו המנגנון הגלובלי והאינטגרלי שפועל בטבע ומתחיל לפעול עכשיו גם ברמה האנושית.

קודם חשבנו שהוא פועל רק בדרגת הטבע הדומם, הצומח והחי שבכל היקום, אך חשבנו שאנחנו נמצאים למעלה ממנו. אך עכשיו אנחנו מגלים שזה לא כך. גם אנחנו נמצאים בתוך אותו המנגנון הגלובלי, שמתגלה בנו ומחייב גם אותנו להתחבר בינינו ועם שאר חלקי הטבע למערכת אחת.

אם כך, לא רק לאלו שרוצים לשאוף להגיע לגילוי הבורא, אלא גם לכל האנושות, מתחילים להתגלות ה"עוונות" שלהם – רק בצורה נסתרת יותר. כל האנשים יצטרכו להגיע לתיקון, כלומר לחיבור ביניהם – על כל דרגותיו: "חיבוק", "נשיקין" ו"זיווג", רק בצורה שונה במקצת.

בהתחלה מגיעות התופעות שניתנות לנו בתור הכנה. ולאחר מכן, כפי שאמר הרמב"ם, מתחילים לגלות בהדרגה את רזי ההשפעה ל"נשים", "עבדים", "קטנים" ו"זקנים", כלומר לכל אלו שאינם "גברים" שמסוגלים להתגברות מצד עצמם ("גבר" מלשון "התגברות").

מדובר על כל האנושות שמגלים לה בהדרגה את חוקי המערכת העליונה. וכתוצאה מכך, כל אחד כבר יהיה ראוי להתחבר לאלה שנקראים "גברים", שיספקו להם את אור הדבקות בבורא.

לכן החגים האלו מסמלים תהליך די ארוך. הוא לא קורה תוך מספר ימים, כמו בלוח השנה. כל יום חדש הוא גילוי חדש: בהתחלה מתגלה קו שמאל, ובמשך חמשת הימים הבאים מתגלה קו הימין, ולאחר מכן האור מתפשט לשבע הספירות של זעיר אנפין עד שמיני עצרת, שהוא כבר כנגד המלכות, הספירה השמינית שבאה אחריו.

כל זה מסמל עבודה ארוכה וקפדנית ומעבר הדרגתי בין המצבים.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 06.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יום הכיפורים והכפרה שבכל נשמה
יום כיפור, יום של שמחה
יום כיפור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest