דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לערבב בין שני העולמות (למתקדמים)

לא לערבב בין שני העולמות (למתקדמים)

thumbs_na_fone_morya_100_wp.jpg

שאלתה של "סטודנטית נצחית" על "אוניברסיטת החיים": כשאדם מתחיל להתפתח רוחנית, הוא מתחיל לאבד עניין בעסקי העולם הזה, כולל לימודים באוניברסיטה. אני מבינה שחשוב לשלב בין שני העולמות, אך מרגישה חוסר קשר בין התפתחותי הרוחנית לדרכי האקדמית, והרי נאמר כי חוסר קשר בין חלקי הבריאה הוא מקור הסבל.
איך אני יכולה ליצור בתוכי את החיבור בין תפקידי הרוחני אותו אני מגלה, לבין תפקידי כסטודנטית? איך אפשר לשייך את לימודיי האקדמיים למטרת הבריאה? האם עלי למצוא את התשובה בעצמי ועצם הבלבול הוא חלק מתהליך התפתחותי?

תשובה: נכון, הבלבול שלך הינו חלק מהתפתחותך. עצה מעשית: ליצור באמצעות המחשבה חלק ריק בראשך, בו תחשבי על הלימודים באוניברסיטה, ובחלק הנותר – על רוחניות. ולא לערבב זה עם זה, כמו שני עולמות. להתקדם בשניהם במקביל. בהצלחה!


שאלה:
איך להבדיל בין חיי היום-יום לבין חיים רוחניים?
תשובה: לא לשנות בחייך כלום, מלבד לימודי קבלה בזמנך הפנוי. כדי שלא תבלבל בין הקבלה לחיים הרגילים, בין העיסוק ב"עולם ההוא" וחיים ב"עולם הזה", עליך לנסות לחשוב ב"חלק אחד של הראש" על קבלה ובחלק השני – על העולם הזה.

אל תתבלט בשום צורה חיצונית מאנשים אחרים ו"מעצמך הקודם". אל תדבר על קבלה עם אף אחד מלבד אלה שאיתם אתה לומד. למד את מאמרי הרב"ש שמדברים על העבודה בקבוצה ותממש אותם. העיקר – להימצא (באופן וירטואלי) לפחות בחלק מהלימוד היום-יומי שלנו בבני ברוך.

2 comments

  1. שלום!

    כשהתחלתי בלימוד הקבלה באתר, ספרים ,שיעורים הרגשתי שכל פעם שאני צופה בשידורים וכ'ו אני נכנסת לעולם אחר קסום משהו שמושך אותי מהחיים שלי למקום שונה ומיד שיוצאת מפתח הבית חוזרת לעולמי שלי הרגיל והמוכר.

    והיום אני מרגישה בכל פעם שאני חוזרת לעיסוק בלימודי קבלה אני מרגישה שאני "מסירה את המסיכה" שלבשתי הבוקר ונכנסת חזרה לעולמי האמתי והקיים ושוב שיוצאת מפתח הבית ,חוזרת לעולם דמיוני ולא ברור.

  2. סיגל-גדרה

    שלום רעות יקרה

    אם תמשיכי לנצח עם חכמת הקבלה תרגישי שלאט לאט כל המסכות-קליפות

    נושרות ואת תצאי מלאת אור וביטחון בדרכך מוכנה ומזומנה לעזור לאותם אומללים שזקוקים לך ולחכמת הקבלה-דרך צליחה-תיקון במהרה!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest