דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לא לעצור באמצע הדרך אל המטרה

לא לעצור באמצע הדרך אל המטרה

"וישלח אתם משה לתור את ארץ כנען ויאמר אלהם עלו זה בנגב ועליתם את ההר: וראיתם את הארץ מה הוא ואת העם הישב עליה החזק הוא הרפה המעט הוא אם רב: ומה הארץ אשר הוא ישב בה הטובה הוא אם רעה ומה הערים אשר הוא יושב בהנה הבמחנים אם במבצרים: ומה הארץ השמנה הוא אם רזה היש בה עץ אם אין והתחזקתם ולקחתם מפרי הארץ והימים ימי בכורי ענבים: ויעלו ויתרו את הארץ ממדבר צן עד רחב לבא חמת: ויעלו בנגב ויבא עד חברון ושם אחימן ששי ותלמי ילידי הענק וחברון שבע שנים נבנתה לפני צען מצרים" (שלח, י"ג, י"ז-כ"ב).

מדובר על כוחות חזקים מאוד, הפועלים נגד בני ישראל. זה גם המקום עצמו, חברון, והזמן של ביכורי הענבים, שמסמלים את הפירות של החכמה וגם הענק ושלושת בניו.

באופן כללי, הכול פועל נגד האפשרות של האדם להתגבר על המכשולים, אין לו לזה שום כוחות. כאן נדרש כוח חדש של תכונת השפעה, אותו הם לא הצליחו להשיג במדבר. אז איך הם יוכלו לקבל אותו עכשיו, על הגבול? זה לא מובן. לכן הם חוזרים חזרה ומספרים על כל מה שהם ראו. מצידם אין שום חטאים, הדבר היחיד שהם אומרים: "עם מה שיש לנו, לא נוכל להשתלט על האגו שעומד לפנינו. איננו יודעים מה לעשות. תשובה אין".

בעיקרון הם ביצעו את משימתם בצורה נכונה לחלוטין, הם גילו בצורה נכונה את כל מה שיש. והלאה, זה כבר לא עניינם. הבעיה היא רק בזה שהם הסיקו מסקנות לא נכונות, כך שהחליטו שאסור להם ללכת קדימה. אנחנו לא צריכים לעצור. אנחנו צריכים לחפש דרך אחרת, לחפש את הכוח של האמונה למעלה מהדעת, לעשות משהו, אבל לא לוותר על המדרגה הבאה של ההתעלות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 30.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest