דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ליפול תחת השפעת ההמונים

לא ליפול תחת השפעת ההמונים

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 5

שאלה: כאשר אנחנו נמצאים במרחק רב זה מזה, כמו בסקנדינביה, אז רוב הזמן הסביבה שלנו מורכבת מאנשים רגילים. אנחנו, כמו גם האחרים, נופלים תחת השפעתם ועוברים דרך כל מיני הרגשות ומצבים. איך אנחנו יכולים מתוך זה לבנות יחס נכון למטרה ולנצל את האיחוד שלנו?

תשובתי: אתם צריכים לנתק את עצמכם מכל האנושות, כאילו שאתם מסתכלים עליה מהצד, לא ליפול תחת השפעת ההמונים, ולתפוס את הייסורים שלהם רק כדי לרפא אותם, כמו רופא את החולה.

רופא אינו יכול לרפא את האנשים שקרובים אליו מאוד, הוא אינו יכול להסתכל עליהם בצורה אובייקטיבית. ואילו הוא חייב להיות אובייקטיבי, לשקול הכול "בעד" ו"נגד", מבלי להיכנס לתוך זה עם הלב. כי אף על פי שהוא מרגיש את הקרובים שלו, הוא חייב לפעול עם השׂכל.

כך גם בעבודה שלנו עם האנושות. אנחנו צריכים להבין מי הם, מדוע הם סובלים, שזו הקרנה של התכונות הפנימיות שלנו מחוצה לנו, כאשר כל תכונה פנימית שלי מצטיירת מבחוץ כאובייקט מסוים: דומם, צומח, חי ואפילו אדם. אני כל הזמן צריך לכוון את עצמי בצורה כזאת.

תתעלמו מכל דבר צדדי, כאילו שזה קורה מעצמו, הבורא משחק איתנו. למה אני צריך להיות תחת השפעת ההמונים? אני צריך לנתק את עצמי מזה, להיגמל מזה, להתרחק. אל תתנשאו מעליהם, לא לרקוד לפי החליל של האגו שלהם, של הגאווה, היהירות, אלא פשוט לראות בצורה נכונה את העולם.

כל מה שמסביב, זה חומר, שמנוהל על ידי הכוח היחיד, וכך אני רוצה להסתכל עליו, כי רק בכוחי לקרב את החומר האנושי לאמת. אני צריך לעשות את זה כמו רופא, שרואה את החולה ובודק איך לרפא אותו בצורה הטובה ביותר. הוא לא יכול לשבת ולבכות יחד עם החולה מתוך רגש של חמלה אליו, אלא צריך לעבוד בצורה ריאלית, נכונה איתו.

אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות מושפעים מההמונים, כמו ילדים קטנים שנקלעים לחנות צעצועים ומאבדים את הראש מהשפע של הצעצועים. צריך להשתדל לאזן את כל זה בתוכנו, כולל את כולם לגמרי, ואפילו את הקרובים שלנו. תתאמנו, אחרת אתם לא תרגישו את הבורא. אתם צריכים להסתכל על העולם עם העיניים שלו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בבולגריה, 03.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התנאי ההכרחי לעבודה עם הקהל הרחב
איך לא ליפול תחת השפעתם של אנשים רגילים?
האדם, הקבוצה והעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest