לא ליפול מהסוס

מיכאל לייטמן

מגיעים אלי המון שאלות: מה לעשות עם הרצונות שלנו, כיצד להילחם בהפרעות? השבירה והקלקול הם בכך, שהבריאה היחידה שנבראה (הנשמה, כלי) התחלקה (נשברה) להרבה חלקים מנוגדים. והתיקון הוא בכך, שצריך לאסוף את כולם יחד, בניגוד לכוח הדחייה שביניהם. כלומר כוח החיבור (של האור, של השפעה ואהבה) צריך להיות חזק יותר מאשר כוח הדחייה ההדדי (של האגואיזם, של השנאה).

אבל כוחות אלה לא מנטרלים זה את זה כפי שנאמר "איזהו גיבור ההופך אויבו לאוהבו". לכן אין צורך לחפש התגלות של יצר הרע במעשי יום יום, אלא לחפש אותה בהתנגדות של חיבור הרצונות, לקראת התיקון, בהידמות לבורא.

לכן ברגע שהאדם הבשיל לקראת התיקון באגואיזם שלו, מתעוררת בו הנקודה שבלב, התחלת ההשתוקקות לאיחוד. ואז מביאים אותו לקבוצה, שבה הבורא אוסף את כולם – כל מי שהבשיל לקראת התיקון.

ואז הוא משתתף בקבוצה כדי להשיג איחוד של כל הרצונות הפרטיים המשתוקקים לבורא, להשתוקקות אחת חזקה, שאחר כך, בזמן הלימוד המשותף מזמינה השתוקקות כוללת להתאחד ביניהם ועם הבורא, בכוח ההשפעה והאהבה, כוח התיקון, האור.

ואז האדם נכנס ל"מרדף". הוא מרגיש את עצמו כאילו דוהר על סוס פראי, שאיבד כל רסן. הוא דוהר קדימה ואינו אינו מסוגל לעשות דבר! וככל שהוא מתחזק בקבוצה, מחזיק במושכות, כך מתגלה לו מהר יותר האגואיזם החבוי בתוכו, וכך הוא מתקן אותו מהר יותר; מהר וחזק יותר הוא נכנס לקבוצה ברמה חדשה, והאגואיזם שלו מתגלה מהר והרבה יותר. הוא טס על הסוס הדוהר הזה, ובמהירות משיג את התיקון.

אבל מתישהו המרדף הזה יסתיים, כי הכוחות של האגואיזם הם לא אינסופיים. לכל אדם יש את המידה שלו, יש את נפח הנשמה שלו, שאותה הוא צריך לגלות ולתקן.

רשומות קודמות בנושא:
קדימה, על הסוס שלך
משחק רציני ביותר
נגד רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest