לא להרגיש כאב

שאלה: אני חולה במחלה נדירה שאיני יכול להירפא ממנה כבר שמונה שנים. הכאב מעסיק את כל המחשבות והרגשות שלי. ברגע שהכאב מופיע, כולי נשאב לתוכו. האם אפשר לא להרגיש כאב?

תשובתי: כמובן שאפשר להתגבר על הכאב, רק אם אתה נותן לעצמך להרגיש הרגשה חזקה יותר. ברגע שמגיע כאב, חזק ככל שיהיה, צריך להתרכז פנימית על רגש חזק יותר שידכא את הכאב. בעיקרון, זה יכול להימשך כך עד כל דרגה, עד שיופיע הלם מכאב או ממאמצים לעלות מעל לכאב. בכל זאת יש לגוף סף. אבל נבראנו ואנחנו מתפקדים כך שבדרך כלל אנחנו לא יכולים להגיע למצב הזה. אנשים מסבים את תשומת ליבם מכאב בשיטות שונות: על ידי אלכוהול, סמים קלים וכולי. אני שכבתי פעמים רבות בבתי חולים והסבתי את תשומת ליבי מהכאב באמצעות צפייה בתכניות טלוויזיה מעניינות. גם זה נקרא "לעלות מעל הכאב", שיטות כאלה אפשר להציע לאחרים. על שיטות אחרות אני לא מדבר, מפני שהן קבילות לאנשים שלא לומדים את חכמת הקבלה.

שאלה: כיצד מקובל מתגבר על הכאב?

תשובתי: מקובל יכול לנהל במקצת את הכאב, אבל גם עד גבול מסוים. מלמעלה תמיד מעניקים לך הרגשה שאתה מתחיל להבין את האפסיות של הגוף שלך ושל עצמך. מתברר לך, שאתה מוגבל ונמצא תחת שליטת הרצון שלך שחווה או תענוג או ייסורים. זה ניתן לאדם כדי לקבוע עד כמה הוא אפסי ועד כמה עליו לנהל את עצמו כדי לעלות מעל המצבים האלה לדרגת הבורא. הבורא נמצא למעלה מהרגשה חיובית ושלילית שבתוך הרצון, מפני שאין בו רצון לקבל! יש בו רצון להשפעה שאינו חווה את אותו כאב שאנחנו חווים. הוא מרגיש כאב רק אם הוא לא יכול להשפיע.

שאלה: איזו עצה אפשר לתת לאדם רגיל שחווה כאב בדרגה גשמית?

תשובתי: אם לא מדובר בתרופות שמפחיתות את הכאב, אז כל עיסוק, כל שיטה יכולה לשמש כאמצעי להסב את תשומת הלב. צריך להפכה לכמה שיותר חשובה, לא להיכנס לתוך מצב של כאב. להעביר את תשומת הלב לכל מיני בעיות והשפעות אחרות, כדי שאותו ערוץ של כאב שנפתח בך, לא ישאב הכול לתוכו, לפזר את הכאב בערוצים אחרים ולהשתדל לכסות אותו בהשפעות חיוביות.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.2.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest