לא לדחות למחר

"משאם כן שיבה חילונית כיום (לארץ ישראל), אינו עושה שום רושם על הגוים, ויש לחוש אם לא ימכרו עצמאות ישראל בשביל צרכיהם" (בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון", חלק א').

שאלה: יוצא, שאם היהודים לא יממשו את התוכנית של הדור האחרון, אז הם ימכרו את עצמאות ישראל למען צרכים אישיים?

תשובתי: הכרה בעצמאות ישראל זוהי פעולה מעניינת מאוד, כי ישראל נוסדה על ידי אומות העולם. בזמנו על ידי החלטת האו"ם ניתנה לעם היהודי אפשרות לחזור למולדתם ההיסטורית. אם אומות העולם לא היו רוצות בזה, לא היה יוצא שום דבר. כך זה נעשה בכוונה מלמעלה, על ידי כוחות הטבע, כדי שאומות העולם, מבלי להבין את זה בעצמם, יניחו לעצמם את התיקון העתידי שלהם.

עם ישראל היה חייב לחזור לארץ הזאת ולממש את עצמו כעם מאוחד, ואז כמו שנאמר בתורה, הוא יכול להפוך להיות "אור לגויים", כלומר להראות להם דוגמה, כיצד צריך בצורה נכונה לשתף פעולה באופן הדדי מבפנים ומבחוץ. לזה העולם מחכה מאיתנו. אבל אם ההמתנה מתארכת, אז מתחילה תגובה חוזרת. למשל, אם אני מחכה מאיזה אדם ליחס טוב, לאהבה, לשיתוף פעולה הדדי, לטוב לב, אבל במקום זה מקבל ממנו זלזול ובוז, אז מופיעה אצלי כלפיו אנטיפטיה חדה עד לשנאה ממש, שבשימוש יומיומי נקראת "אנטישמיות".

לכן, אם לא נרצה לממש את האינדיבידואליות האמיתית שלנו, כלומר את האיחוד, אותו אף אחד חוץ מאיתנו לא יכול להגשים, להראות לעולם וללמד אותו, אז האנטישמיות והשנאה כלפינו תלך ותגדל יותר ויותר. כך נבוא להשמדה חדשה, לשואה חדשה. זה מתוכנת בטבע, אין לנו ברירה! או להיפך, אם העם יבין שאנחנו קיימים כדי להתאחד ובזה עלינו לתת דוגמה לכל העולם שילך בעקבות זה וגם יגיע לאיחוד, אז באופן כזה נגלה את הכוח העליון בעולם שלנו.

נגלה לעצמנו איזו מעלית שתעלה אותנו למדרגת קיום הבאה, איפה שאנחנו קיימים בדבקות והתמזגות של הנשמות שלנו לנשמה אחת יחידה, בה מתגלה הכוח העליון והשיטה החדשה של הקיום שלנו שנקרא "העולם העליון", נצחי, מושלם, שלא קשור בשום צורה לגוף הפיזי שלנו. הגוף ניתן לנו רק כדי שנוכל לממש את הקשר בינינו. אם נתחיל להתאחד היום מבלי לדחות זאת למחר, מיד נרגיש לאיזו תגובה חיובית אנחנו גורמים מהטבע העליון. זאת אנחנו חייבים ויכולים לעשות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 5, 18.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest