דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לדאוג, הכול הולך לפי תוכנית הבריאה

לא לדאוג, הכול הולך לפי תוכנית הבריאה

מתוך אגרת אגרת 52 – 1928, עמ' קנ"א בעל הסולם: "דרשו ה' בהמצאו קראהו בהיותו קרוב" וכו'. לכאורה קשה אם השי"ת כבר במציאות אצלו, וכבר הוא קרוב, א"כ מה הצורך עוד לדרוש ולקרוא לו ית'?"

אם באדם מתעורר רצון מסוים, זה אומר שהבורא נתן אותו לאדם. הרצונות הללו מורגשים באדם כהודיה, בקשה, תלונה או מורת רוח. לא משנה מה האדם מרגיש, ההרגשה הזאת תמיד באה מהבורא. ועל האדם להבין שהרצון הזה לא בא מהאדם עצמו.

וגם המילים שאיתן הוא עכשיו פונה לבורא מתוכו, בתוך ליבו, גם הן נשלחו על ידי הבורא. האדם לא מבצע כאן שם פעולה עצמאית, כי האור שמעורר את הרצון קובע גם את תגובת האדם עליו.

ואז, כשנדמה לאדם כאילו הבורא עונה לתפילתו, לבקשתו, שוב, זאת פעולת האור על הרצון החדש שנוצר, שאיתו האור עובד כדי להזמין בו תגובה מסוימת. וכך הכול הולך, צעד אחר צעד, לפי תוכנית הבריאה והתהליך שאנחנו חייבים לעבור.

מהאדם רק נדרש, מעל לכל המתרחש, להבין שהוא מעורב בעבודת השם, בתהליך העבודה של האור עליו, על הכלי שלו, על הרצון שלו. וההשתתפות היחידה שלו בתהליך הזה היא ההבנה שהבורא עושה הכול. והאדם צריך רק להצטרף למה שקורה לו, להסכים, לרצות את זה במידה כזאת, כדי להיות מוכן לכל הפעולות הללו. וזה יקרא שהוא נמצא בדבקות עם הבורא.

מתוך השיעור על אגרת של בעל הסולם, 23.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בסביבה של הטוב המוחלט
איך אתה מצביע? בעד או נגד מחשבת הבריאה?
בקשה והודיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest