דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לאבד את האופטימיות

לא לאבד את האופטימיות

שאלה: אני אדם אופטימי מאוד מטבעי, ורגש של שמחה מתעורר בי בהשראת לימוד חכמת הקבלה. אבל כאשר אני מתקשרת עם אנשים, גיליתי שלרובם יש מצב רוח פסימי, דיכאוני, והאמרות שלי אפילו מרגיזות אותם. כיצד עליי לנהוג בצורה נכונה עם רגש השמחה שלי?

תשובתי: חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להתעלות מעל לטבע שלנו. אנחנו רואים את העולם מתוכנו על ידי הרצונות האגואיסטיים שלנו. אם משהו אינו מוצא חן בעינינו, אנחנו מיד מתעצבנים, נהיים אפאטיים, נכנסים לדיכאון. חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד לעלות למעלה מהאגו, ואז להיות במצב ערני, ומוכנות להתקדם בקשר עם בני אדם אחרים ולהבין זה את זה. אם לומר בגסות, עלינו לזלזל באגו שלנו ולא לשים אליו לב!

בהתחלה זה קשה מאוד. אין אדם שלא נכנע לאגו שלו, שלא נופל תחת הלחץ שלו, ולא מצטער ומתעצב. אבל אחר כך הכול מתאזן ואנחנו צועדים קדימה, מנצחים את האגו שלנו, מתעלים מעליו. הכול תלוי עד כמה אנחנו נמצאים בקבוצה מלוכדת, כדי לעזור זה לזה בקשרים שלנו וכל הזמן להגדיל את תכונת הבורא בעינינו, תכונת ההשפעה והאהבה, עלייה מעל לאגו שלנו, ויציאה ממנו.

אם אנחנו מראים דוגמה כזאת אחד לשני, אפילו כאשר איננו מרגישים טוב כל כך מבפנים, אז אנחנו עוזרים לחברים שלנו ואחר כך הם עוזרים לנו, וכך אנחנו עוברים את התקופה הזאת. התקופה שבה אנחנו נמצאים בדיכאון, בשליטת האגו, היא מאוד לא פשוטה ודי ארוכה. היא נקראת "גלות מצרים", מפני שפרעה (האגואיזם) שולט עלינו. לכן החברים שלך כבר נמצאים במצב זה ואת עדיין לא.

אני מאחל לך שלא תאבדי את האופטימיות שלך, ותמשיכי להראות לחברים שלך חום והתלהבות.

מתוך שיעור וירטואלי, 7.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest