דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא כמות אלא איכות

לא כמות אלא איכות

שאלה: מה זה "שושנה עם י"ג עלעלים"?

תשובתי: מספר בחכמת הקבלה מאפיין מצב. כי הרי בכללות אנחנו לומדים על מצבים של הרצון שלנו ביחס לבורא. במשׂחק הזה קיימים רק שני שׂחקנים: הרצון ליהנות והאור, הבורא. והמקובלים מספרים לנו על היחסים ההדדיים שביניהם.

ניתן לספר על זה באופנים שונים. אחת האפשרויות היא אפיונים מספריים. המספרים מסמלים לא מובן כמותי, אלא סימנים של מצבים. לכל מספר מהות פנימית משלו, כל אחד מסמל משהו. מאחורי המספר 13 עומדת תוספת, ספירות נוספות של חג"ת. לפי אותו העיקרון ניתן לפענח את כל שאר המספרים במובנם הגימטרי.

בכלל, ברוחנית אין צבעים, מרחקים, צלילים וצורות, כפי שאנחנו מכירים אותם. כל מה שיתארו לנו המקובלים, תמיד מדובר על האופי של הקשר ההדדי בין הרצון והאור. הכול מסתכם בפרמטר אחד: עד כמה הרצון מדמה את עצמו בתכונותיו לאור. בכל רצון יש 10 ספירות, או 613 חלקים. ולכן כל רצון ניתן לדמיין כסכום כולל, נפח כולל, ולא כפרט יחיד, אלא אוסף של הרבה פריטי תפיסה.

כתוצאה מכך, אנחנו נותנים לו שֵם מסוים, מאפיינים אותו בצבע, צליל או צורה כזאת או אחרת. אך בסיכומו של דבר אנחנו תמיד משווים בין הרצון והאור. כך גם כל הגופים של העולם שלנו, מהמוצקים ועד לגזים, ניתן לתארם בצורה של גלים, באורך זה או אחר, המציירים דמויות בתודעה שלנו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 29.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest