דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא ישלוט עליכם הנחש הרע

לא ישלוט עליכם הנחש הרע

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת חיי שרה, סעיף ר"כ: והקב"ה אמר, אני אמרתי אלקים אתם ובני עליון כולכם. כלומר, בקבלת התורה, כיוון שחיבלתם בעצמכם, שחטאתם, אכן כאדם תמותון. וע"כ כל מי שעוסק בתורה, אינו יכול לשלוט עליו אותו נחש הרע שהחשיך העולם.

הודות ללימוד חכמת הקבלה, האור העליון מחזיק אותנו למעלה כמו מגנט, והנחש, המוות, הרצון האגואיסטי שלנו, הנוטל מאיתנו את החיים, נשאר למטה ואינו יכול לשלוט בנו! אנחנו מתעלים מעל לחיים הבהמיים שלנו, איננו מרגישים אפילו כיצד הם מסתיימים. עלינו רק לרצות שהאור שמגיע אלינו בזמן הקריאה בספר הזוהר, יבצע בנו שינויים.

למרות כל החוכמות הכלואות בחכמת הקבלה, חוכמות המסוגלות להסביר את כל המתרחש בעולם שלנו ואת כל הדרך שעברנו, אם אנחנו רוצים לעלות למדרגה גבוהה יותר, נחוץ לנו כוח שמסוגל למשוך אותנו לשם. איננו יכולים להתעלות בעזרת השׂכל והרגשות שלנו – עלינו להתפתח למדרגה העליונה.

בדומה לאבן הנבדלת מהצמח ולעולם אינה יכולה להבינו, כפי שכלב או חתול אינם מסוגלים להבין מה זה אומר להיות אדם – כך גם אנחנו איננו מסוגלים להבין על ידי השׂכל שלנו, מה זה אומר לחיות ברוחניות. לכן נחוץ לנו הכוח העליון שיעשה בנו את השינוי הזה. את הכוח הזה אנחנו מקבלים מספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest