דף הבית / חינוך, ילדים / לא יהיה פיגור

לא יהיה פיגור

שאלה: נניח, שהתוכנית של הלימוד האינטגרלי מחושבת ל- 100 שעות בחודש, ומישהו מהמשתתפים הפסיד לימודים מסיבה מוצדקת – היה חולה או שהילד שלו היה חולה. מה לעשות איתו, כי הוא הרי נפלט מהתהליך הלימודי ולא יוכל להדביק את האחרים?

תשובתי: הודות לכך, שכל התהליך הלימודי נערך וירטואלית דרך כלי התקשורת המקומיים, בטלוויזיה וברדיו, זה מאפשר לחזור על כל התוכנית כמה פעמים ביום. לכן לא יהיו מקרים של פיגורים המוניים.

אפילו אם האדם חולה או חייב להישאר בבית כדי לטפל בילדו וכולי, עדיין תהיה לו האפשרות להתקדם יחד עם הקבוצה, אבל אולי בקצב קצת שונה. אך בכל זאת הוא יהיה נוכח בשיעורים, דבר שלא יאפשר לו לפגר באופן ניכר.

נדמה לי, שאנחנו צריכים להרגיל את האנשים ללימוד וירטואלי, שהם יקבלו יותר מהמסך. ולא משנה שאחד המשתתפים מסיבות מוצדקות לא מגיע לקבוצה, בכל מקרה הוא יכול לקבל את אותו המידע אם נשאר בבית עקב מחלה, ואחר כך שוב להתכלל באופן נורמלי בקבוצה ולעשות מבחן. זו לא בעיה.

חוץ מזה, אסור לשלול גם עזרה הדדית, כי האנשים הרי לומדים נושא מיוחד, שבו העזרה ההדדית מהווה את העיקר שבו, וכולם למעשה מושכים זה את זה.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האינטרנט כאמצעי להשגת המטרה
לימוד אינטגרלי בסגנון של כל אחד
החינוך האינטגרלי: וירטואלי או פיזי?

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/S21Ij

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest