דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא חצי המלכות, אלא כל המלכות בעד האהבה

לא חצי המלכות, אלא כל המלכות בעד האהבה

laitman_2011-06-14_4380_us-70.jpg

רק הבחינה האחרונה, בחינה ד' נחשבת לכלי המקבל, מפני שיש לה שתי תכונות: היא "יכולה" לסרב לקבל מילוי, אך "מתכוונת" לקבל.

אם בחינה ד' הייתה מקבלת מילוי באותה צורה לא הכרתית כמו בחינה א', לא הייתה לה בחירה חופשית. אבל בחינה ד' בוחרת בעצמה לקבל!

זוהי טעות נפוצה לחשוב שכל אחת מד' הבחינות קיימת באופן עצמאי מהאחרות, וכל מה שהיה לפניה כבר נשכח. אבל בחינה ג' היא תוצאה מבחינה ב', רק שהיא משוכללת יותר ממנה. כל התכונות של בחינה ב' נמצאות בתוך בחינה ג' והיא עוד מוסיפה אליהן מעצמה, מבלי למחוק מכל מה שהיה קודם.

לכן, אם בחינה ב' כבר אמרה שהיא חופשייה ואינה רוצה לקבל, אז התכונה הזאת, כל ההבחנות וההבנות האלה, כבר נמצאות בתוך בחינה ד'.

בחינה ג', לפני שהיא עומדת להפוך לבחינה ד', מקבלת את כל החכמה, ואחר כך היא כביכול מזלזלת בכל החכמה הזאת, דוחה אותה, רוצה להפוך להיות זעיר אנפין, עם אור חסדים והארת חכמה. כל ההבחנות האלה נמצאות בבחינה ג' באותו הרגע שהיא הופכת לבחינה ד'.

לכן בחינה ד' יכולה לקבל ויכולה לא לקבל! היא בוחרת בעצמה מה היא תקבל. כלומר היא עובדת לפי הקריטריון של "אפשר", כי הרי עבורה שני הדברים אפשריים. כל זה בכוחה, והיא לא רובוט חסר רצון, כמו בחינה א', שמקבלת באופן אוטומטי את כל מה שנותן לה הכתר. בחינה ד' אומרת: "אני אקבל, מפני שכך אני רוצה!".

כלומר היא אינה כפופה למילוי הזה. היא בוחרת בו בעצמה. יש לה בחירה חופשית לקבל או לא לקבל, ולכן זה נקרא "אפשר", כי אפשר לברוח ולא לקבל. אבל לא, היא רוצה לקבל ועושה את זה "במתכוון". היא חופשייה לגמרי בבחירת המצב שלה.

בכל בחינה קיים האור של כל הבחינות הקודמות. אם נאמר שהאור נעלם, זה אומר שהיא אינה רוצה להחשיב אותו כמילוי העיקרי שלה. למשל, בינה אומרת שהיא אינה רוצה באור החכמה. אך הוא לא נעלם לשום מקום. כי אם לא יהיה לה אור חכמה, איך היא תוכל לומר שאינה רוצה בו? הרי אז היא לא תהיה בינה… כמו שאישה אוהבת להושיב את בעלה לידה ולספר לו כמה היא לא צריכה אותו… כזה הוא האופי הנשי של המלכות.

רק אם אתה עשיר, יש לך את הזכות לומר, שאתה לא רוצה את העושר שלך ויכול להיות בהשפעה טהורה (חפץ חסד). אחרת, מעל מה אתה תתעלה בהשפעה, אם אין לך שום דבר? אתה לא יכול להיות כזה צדיק, שאין לו גרוש והוא מספר שאם היה מתעשר כמו רוטשילד, הוא היה מתחלק עם כולם.

תחילה תשיג את דרגת "רוטשילד", תקבל את כל הכוח הזה, כל העוצמה, כל הכסף, ותרגיש לעומק את כל מה שיש לך. ולא סתם כמו ילד קטן שאינו מבין מַהם הניירות האלה, אלא לאחר שתשיג את כל הכוח שנמצא עכשיו בידיים שלך, ושבעזרתו אפשר לקנות את כל תענוגי העולם הזה, הכל חוץ מאהבה!

ואז אתה תיתן את כל זה בעד האהבה…

וכך אנחנו באמת רואים שאתה רצית רק השפעה (חפץ חסד). אחרת זה לא ילך.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 01.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לא קל להיות ʺמקום פנויʺ
הנקודה המרכזית של הבריאה
שורש החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest