דף הבית / כללי / לא החזק מנצח

לא החזק מנצח

שאלה: כתבת בטוויטר משפט יפה: "מבלי לשים לב מצאנו את עצמנו בחברה שבה פועל החוק: "לא החזק מנצח, אלא זה שמאוחד עם אחרים". גם האינטרנט מאחד אותנו, האם מדובר על איחוד כזה, או שזו טכנולוגיה ללא נשמה, ועל האיחוד להיות בדרגה אחרת?

תשובתי: זה נכון, לפי חכמת הקבלה עלינו להתקרב זה לזה בהדרגה כדי להבין אחד את השני. אפילו מבלי להסכים, אבל להבין. אחרת אנחנו פשוט שוללים את האחר וזהו. אנו מציבים גדר בינינו, האדם לא רוצה לדעת על האחרים. המצב הכללי של הטבע היום, כבר לא מאפשר לנו יחסים כאלו. העולם הופך להיות גלובלי, לא מפני שאנחנו מחוברים באופן גלובלי זה עם זה, אלא מפני שהגיע הזמן שבו עלינו להתחבר בינינו רגשית ומוסרית, וזה לא קורה.

אנחנו חושבים שניתן להפוך את העולם לגלובלי באמצעות תוכניות כלכליות, מסחריות ואחרות משותפות, אם נעביר כסף מקצה אחד של העולם לקצה אחר. לחלוטין לא, להיפך, בכך אנו יוצרים פירוד גלובלי ולא שילוב.

בחכמת הקבלה מדובר על כך שהאנושות תבין שכולנו אחד יחיד שלם. עלינו להבין כיצד אנחנו משפיעים על הטבע וכיצד הטבע משפיע עלינו. בראש ובראשונה זו הכוונה, ולשם כך על האנשים להבין את התלות המשותפת הקיימת ביניהם, שאותה הטבע מראה לנו.

ברגע שנהייה חדורים בתלות כפייתית זה בזה, אז לא יהיה לנו לאן לברוח, לאן לפנות, אנחנו על פני כדור הארץ ש"קושר" אותנו לאחד שלם. ברגע שנבין זאת באופן כזה שנוכל לשכנע את עצמנו, אז מיד נתחיל להפוך לאנושות אינטגרלית יחידה. כמובן שהחיים שלנו ישתנו וכבר לא נאיים זה על זה, מפני שנרגיש כמו שותפים החיים בדירה אחת, בבית אחד. עלינו לעלות מעל האגו האישי הרדוד שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 25.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest