דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / לא האדמה, אלא הרוח

לא האדמה, אלא הרוח

הערה: בסבב הנוכחי של הסכסוך, אינטלקטואלים התייחסו למקורות ההיסטוריים של העם היהודי והפלסטיני. לדבריהם לא היה קיים עם פלסטיני, ומי שמגדירים את עצמם היום כפלסטינים בעצם הגיעו לכאן מארצות שונות, ולכן מבחינה היסטורית אין הצדקה לטענה שהם התושבים המקוריים, אך כל העולם תומך בגרסה שלהם. יש פה חוסר היגיון מוחלט ואין מה לעשות נגד זה.

תגובתי: ההיגיון שתיארת מסתמך על התקופה שבה הוגלינו מהארץ לפני אלפים שנה. ההיגיון שלהם מסתמך על התקופה שבה הטורקים והאנגלים שלטו בארץ. השאלה היא האם הערבים חיו בארץ באותה תקופה או לא? אם היהודים הגיעו לארץ אחריהם בטענה שהם הגיעו בגלל השואה, אז מדוע הם סילקו עם אחר שחי כאן? בעיניי העולם אין לכך שום הצדקה, אני מסתמך על ההיסטוריה של מאה השנים האחרונות ומדבר מתוך היגיון בריא ופשוט.
שאלה: ומה לגבי הטענה של אונסק"ו, שירושלים ובית המקדש כלל לא היו שייכים ליהודים?
תשובתי: היכן ראית במהלך ההיסטוריה שאחרי אלפיים שנה אדם חוזר וטוען "סבתי גרה כאן ולכן אני אבנה כאן את ביתי", זה לא מתקבל על הדעת, לא לפי אונסק"ו אלא לפי ההיגיון הבריא.
תאר לעצמך שכל העמים יתחילו לדרוש עכשיו משפטי צדק זה מזה, מה יהיה? האם אפשר "לפתוח" את כל ההיסטוריה ולברר היכן היו כולם, זו תהיה מלחמת עולם.
שאלה: אז למה באנו לכאן?
תשובתי: לפי התורה היינו כאן פעם, ואתה מגיע עם חוקי התורה מלפני אלפיים שנה, אבל האם זו הצדקה לכך שאתה יכול לסלק אומה אחרת שהתיישבה כאן לפני מאות שנים?
הערה: כתוב "כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".
תגובתי: בדיוק. אבל מה שבאמת מגיע לנו זה קודם כל מקום נוח וטוב שנוכל לשבת ולהתחבר כחברה, כעם, ללא תנועות ומפלגות רבות, אלא לבנות ללמד ולחנך את האנשים וכך אולי נבין איפה עלינו להיות.
שאלה: ועכשיו כשאנחנו פה, האם המקום מתאים לזה?
תשובתי: אני לא חושב שבתקופתנו האדמה היא העיקר, אני חושב שבזמננו העיקר זו הרוח. שנבין שעלינו להתאחד ברוח שלנו, בוויתור הדדי זה לזה, בחיבור הדדי זה עם זה, להיות דוגמה לכל העולם לחברה חדשה שצריכה לקום על פני כדור הארץ, במקום הצורה של האנושות היום מבלי לעשות בכלל חשבונות מי יחיה כאן ושם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 30.5.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest