דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / לאסוף ולהדביק את כל הרסיסים

לאסוף ולהדביק את כל הרסיסים

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

כאשר אני פונה אל הזוהר ומתחיל לקרוא, עם מה אני מגיע אליו? מה אני מביא לו בידיי בשביל לעשות תיקון? – מלוא חופן של רסיסים, קשרים שבורים עם נשמות אחרות! ככל שאני מצטער על כך שהם שבורים, אני יכול להעביר לו את הרצון שלי, את הנחיצות שלי באיחוד ובחיבור. רק בכך מסתכמת כל הבחירה החופשית שלנו, להגדיל זה בזה את הרצון הזה להתאחד.

אף אחד מאיתנו אינו מרגיש נחיצות בכך, אך בעצם העובדה שאני מתקשר עם החברה והסביבה, אני מתחיל לרצות את מה שמקודם לא רציתי ולא יכולתי לרצות ביחידות: אני מתחיל להרגיש נחיצות להתחבר עם האחרים ולבקש את החיבור הזה. לכן לפני שמתחילים בקריאת הזוהר עלינו לכוון את עצמנו להרגשת חשיבות וערך הקבוצה, קבלת השפעתה, "לקנות חבר", להתכופף בפני הקבוצה, כדי שכל אחד וכולם יחד יקבלו התפעלות מהנחיצות להתחבר ויבקשו תיקון, שיחזור הקשרים השבורים. ברצון הזה אנחנו נמשוך את אור התיקון.

האור לא יגיע סתם כך! האדם חייב לדעת בדיוק מה הוא רוצה, אחרת זו לא תהיה תפילה אלא צביעות. אם אנחנו במשותף נחשׂוף את אותו הרצון היחיד לתיקון, אשר הכין עבורנו הבורא, כלומר נתפלל לתיקון השבירה, אז מלמעלה תבוא תשובה על הבקשה הזאת ותתקן את הקשר בינינו. ואז כולנו יחד נגלה את מה שהזוהר רוצה לגלות לנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
התאחדו ותגלו!
הזוהר מתגלה בייחוד
יחוד זו מציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest