דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחבר את המעגל הרוחני הראשון

לחבר את המעגל הרוחני הראשון

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנויארסק

כל מה שאנחנו רוצים להשיג ברוחניות, כלומר, בתכונת ההשפעה, ניתן להשיג רק מתוך האיחוד שלנו. לכן, אם אנחנו רוצים ללמוד משהו מהשיעור, מהכנס, זה אפשרי רק אם נתאר לעצמינו את האיחוד בינינו. במידת התיאור הזה, במידת השאיפה לכך, גם אם אנחנו לא מבינים בדיוק את האיחוד העליון (למעלה מהאגו שלנו), גם אם אנחנו עדיין רק מנסים לדמיין את כל זה בתכונות הנוכחיות שלנו, זה כבר מעורר את האור העליון, כלומר, את המדרגה הבאה שמשפיעה עלינו ו"מושכת" אותנו אליה.

התקדמות, זאת עלייה בהשפעת המדרגה הגבוהה יותר: במידה שאתה נמשך אליה, היא מאירה לך. לכן תמיד לפני השיעור, ובמיוחד בזמן הכנסים, כאשר אנחנו מנסים להתחבר, אנחנו צריכים להתכוון לזה בצורה מאוד מדויקת.

אם האדם לבד מנסה ליצור איזה מתח פנימי, לעשות איזה חיפוש, זה לא יוביל לשום מקום אם זה לא יעבור דרך החברה, דרך החיבור, דרך התכונה שפועלת כאשר רבים מתאחדים לאחד שלם. הרי, אנחנו נשברנו דווקא כדי שנאסוף את עצמינו ונרגיש את הרוחניות באופן עצמאי, כדי שנהיה "עוּבָּר" רוחני.

כאשר אנחנו יורדים מלמעלה למטה בצורה לא מודעת, מעולם אין סוף עד לעולם שלנו, עדיין אין ידע, אין מודעות, אין הרגשה, משום שכל זה מתרחש תחת ההשפעה הישירה של האור, או תחת ההשפעה של האור הישיר. אז אנחנו עדיין לא קיימים, אנחנו נמצאים רק בשלבים הראשוניים של ההתפתחות. כמו שהיקום שלנו התפתח מאנרגיה לצורה חומרית דרך הטבע הדומם, הצומח, החי, והאדם, כך גם אנחנו.

והעלייה מלמטה למעלה, עכשיו, כאשר אנחנו רק מתחילים ליישם אותה כאנושות כולה, יכולה להתבצע רק במידת האיחוד בינינו, ליתר דיוק, במידת המאמצים שלנו להתאחד. לא נדרש מאיתנו שנתאחד, זה בלתי אפשרי. אבל אנחנו כן מסוגלים לשאוף לזה. במידת השאיפה שלנו אנחנו יוצרים את התנאים להתקרבות למדרגה הבאה, גבוהה יותר, ואז המדרגה הרוחנית הראשונה מאירה עלינו. על ידי הניסיונות שלנו להתאחד אנחנו מעירים את ההשפעה שלה – דווקא במידת השאיפה לאחדות.

אם האדם ישאף להשיג את הרוחניות ללא השפעה זו, לא משנה באיזו דרך הוא עושה את זה, הוא יקבל רק את העיוותים שקיימים בעולם כיום: דתות, אמונות, שיטות למיניהן, וכן הלאה. אגב, רבות מהן מתבססות על כל מיני חיבורים. אם, לעומת זאת, אנחנו נשאף למצוא את עצמינו דווקא במרכז האיחוד (כי אחרת אנחנו לא קיימים), כלומר, ליצור משהו משותף, שלם, רוחני, ה"כלי" הכללי כפי שהוא היה לפני השבירה, באותה המידה אנחנו נמשוך על עצמינו את מה שנקרא "אור מקיף". לכן, בואו נשלוט בעצמינו, נבדוק את עצמינו.

כל ניסיון אישי ללמוד משהו, להשיג, להרגיש, הינו שגוי, אם הוא לא מכוון מייד, בן רגע, לאיחוד, ובאמצעותו ליציאה החוצה. ואז "אני" הופך ל"אנחנו" ו"אנחנו" – לאחד שלם, שבו כבר מתחילים להרגיש את המדרגה העליונה.

ולכן, הדבר החשוב ביותר הוא, שעלינו לדמיין לעצמינו את המצב הכללי הזה, הכלי הכללי.

ובשביל זה אנחנו צריכים בכל פעם לאמן את עצמינו למצב כזה. כאן הניסיונות שלנו בעצמם הם חשובים לא משנה מה הם, אפילו חיפושים כושלים, כאשר אתה כל הזמן נופל לאגו שלך, לשאיפה ולהרגשה אישית. כל המאמצים האלה הם למעשה טובים, הם מובילים למטרה, ודווקא הם מתקבלים. בדומה לילד קטן שכל הזמן מנסה לעשות משהו, ועל אף שהוא לא מצליח, דווקא הניסיונות האלה מגדלים אותו ובסופו של דבר עושים ממנו אדם בוגר, מבין ומיומן.

ובכן, אנחנו צריכים לבדוק את עצמינו במיוחד בזה. אנחנו צריכים להרגיל את עצמנו לזה, כמו שמרגילים את עצמינו לכל פעולה או תפיסה אחרת שבהתחלה זרה לנו. בהתחלה, עד שאנחנו לא רואים בזה שום תועלת לעצמינו, האגו שלנו, כמובן, ידחה את זה. אבל דווקא העזרה שלו, שנקראת "עזר כנגדו" היא נותנת לנו את ההזדמנות לעשות כמות מסוימת של מאמצים בכניסה וביציאה. כלומר, אנחנו נזרקים מהמחשבות על האיחוד, ואנחנו שוב במאמץ מלאכותי מזכירים עליו אחד לשני, ושוב מתאחדים במחשבות, לא משנה איך ועם איזה תוצאות: האם מצליחים או לא, האם קל או קשה.

וכמובן, אנחנו נצליח פחות ופחות, מפני שהאגו שנדרש כדי להשיג את המדרגה הרוחנית הראשונה מאוד לא פשוט. בהשוואה לאגו הרגיל, הוא הרבה יותר גדול ומתוחכם. זה אגו רוחני, הוא שייך לדרגה אחרת, דרגת ה"אדם". הוא מבוסס על האינטגרליות שמעל הטבע שלנו, מעל מהירות האור, מעל ההבנה של הסיבות והתוצאות שאנו רואים בעולם שלנו. האגו הזה שונה לא רק בכוח, אלא גם בעוצמה הפנימית. והמבנה שלו יותר מורכב.

אנחנו כאילו מרכיבים את המעגלים האלקטרוניים ממרכיבים שונים, והם מתחילים להתקשר זה עם זה. בעבר, הם היו חלקים נפרדים: קבלים, נגדים, דיודות, טרנזיסטורים, אבל הם לא עבדו. כל אחד מהם כאילו חי איזה סוג של חיים מינימאליים, אבל המעגל עצמו מתחיל לעבוד בצורה אמיתית רק כאשר הוא מורכב בצורה נכונה ומחובר למקור האנרגיה, למדרגה העליונה.

ולכן אסור לנו לשכוח שהאגו שלנו יגדל כל הזמן, ותמיד יהיה לנו קשה יותר להשיג למחשבות על הכוחות המשותפים, ההרגשה המשותפת, המוח המשותף שלנו. אבל דווקא בצורה כזאת אנחנו נגיע למצב של החיבור הראשוני.

מהדוגמה הזו של המעגל האלקטרוני, אנחנו יכולים להבין שהדבר העיקרי זה ההרכבה הראשונה. אחר כך מתחברים אליה יותר ויותר פרטים שמשתפים פעולה בצורה טובה יותר, מתכווננים זה לזה, נכנסים ל"תהודה", מתאימים את עצמם זה לזה. זוהי העלייה הרוחנית.

אז כבר יהיה פשוט יותר. אם משהו כבר התחיל לעבוד, אם יש איזה חיים מינימאליים במעגל הזה, יהיה יותר קל אחר כך. הרי, אז אתה תעבוד עם המדרגה הרוחנית, עם הנתונים החדשים. אתה בודק את זה במכשירים, אתה מכיר אותם, מרגיש אותם, כלומר, אתה כל הזמן מתאים, מכוון את המעגל לעבודה טובה יותר, עד שהוא יהפוך למערכת שמתפקדת באופן מלא ברמה הגבוהה ביותר שלה.

אבל בינתיים אנחנו חייבים לבצע את ההרכבה הראשונה הזאת. הרי, ברגע שאנחנו מגיעים למאמץ רוחני מינימלי, מייד מתבצע חיבור למקור, מתחילה התנועה במעגל הזה בחיבור בינינו. ואז אנחנו מתחילים להרגיש את השכל העליון וכבר לעבוד על פי החוקים שלו.

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנויארסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לְמה עלינו להגיע בסתיו הקרוב
בוני המציאות החדשה
בכוחות משותפים נגלה רוחניות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest