דף הבית / אקטואליה / לאן על יהודי צרפת ללכת?

לאן על יהודי צרפת ללכת?

שאלה: בימינו, עלייתם של יהודי צרפת לישראל הולכת וגדלה, בעתיד הלא רחוק נצפה גל של עולים מאוקראינה, רוסיה וארה"ב. את מאתיים העולים הצרפתיים שהגיעו לא מזמן, פגש השר שרנסקי שאמר שבמהלך חודשי הקיץ הקרוב יגיעו אלינו עוד כמאתיים אלף עולים. האם אתה חושב שכל היהודים יעזבו את צרפת?

תשובתי: אם חצי מיליון יהודים יעזבו את צרפת, לא יישאר שום דבר מהמדינה. שמעתי מפקידים צרפתיים בכירים שהם סבורים כי עזיבתם של היהודים תהפוך לאסון אמתי עבור צרפת. לפי דעתם גם אם יעזבו את המדינה באופן סלקטיבי אלף יהודים שביניהם מדענים, דיפלומטים, פוליטיקאים, מנהלים, שעליהם מושתתת כלכלת צרפת, אז המדינה תחדל להתקיים בצורתה הנוכחית. המוסלמים יחליפו את היהודים.

בצרפת מתחילים עכשיו ללמוד את השפה הערבית באופן רציני, דרושים עובדים רבים בעלי ידע השפה הערבית מפני שצריך לשרת את שכבות האוכלוסייה הערבית. קיימת התעוררות גדולה סביב הנושא, אפילו הצרפתים רוצים ללמוד את השפה הערבית כדי להתקבל בעתיד לעבודה.

שאלה: כלומר אתה נוטה לחשוב שהיהודים יעזבו?

תשובתי: לא תהיה להם שום ברירה. אבל גם בישראל לא תהיה להם ברירה, מפני שאם הם יגיעו בכמות גדולה מאוד, לא תהיה אפשרות למצוא לכולם עבודה. אנחנו רק צועקים: "בואו אלינו! אנחנו כל כך אוהבים לקבל עולים!", אבל לאן?

הערה: אדון שרנסקי מתנגד לדעתך, לטענתו "קיים עתיד גדול מאוד ליהודי צרפת בישראל. כל אחד מכם עשה צעד גדול קדימה. הצעד הזה הוא למענכם, למען עתיד ילדיכם, למען עתידה של מדינת ישראל!".

התייחסותי: כפוליטיקאי טוב מאוד לומר זאת, אבל מה יהיה כשהעולה ינסה למצוא עבודה במקצוע שלו? אני שומע מעולים צרפתים רבים שהם לא יודעים היכן למצוא עבודה, וזה בנוסף לבעיות שיש להם בהשתלבות בחיים בישראל, אנחנו שונים מאוד מצרפת. בצרפת המצב אחר לחלוטין, ישראל היא לא איטליה, ספרד וגרמניה, קשה מאוד לעולים לחיות כאן, הם לא מרגישים את האווירה כאן. לכן, עבורם זהו מעבר מאוד לא פשוט, פרט לחיפוש עבודה. לא פשוט לקלוט בקיץ אחד מאתיים אלף בני אדם, לארגן להם תנאים התחלתיים כדי שהעתיד יאיר להם. לקבל אותם עם פרחים בשדה התעופה זה יפה מאוד אבל השאלה מה הלאה?

שאלה: האם פוטנציאלית ישראל יכולה לקלוט את כל היהודים?

תשובתי: בלי בעיות. אם הייתה כאן אווירה ידידותית, אם כולם היו מבינים שזוהי משימה מדינית, עממית ועולמית שנובעת מתוך מטרת הבריאה ושאנחנו חייבים לארגן את העם לעם אחד יחיד ושלם, אם היינו רוצים לעשות זאת אז וודאי שזה היה דבר גדול!

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 24.7.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest