דף הבית / משבר עולמי / לאן נושא אותנו האוקיינוס הסוער

לאן נושא אותנו האוקיינוס הסוער

מיכאל לייטמן

שאלה: מה יתרחש בחברה האנושית, כשבני האדם ישיגו את דרגת הקיום המינימאלית ברוחניות – להשפיע על מנת להשפיע? כיצד הם יתחילו לחשוב זה על זה, להרגיש זה את זה? מה ישתנה בעולם כזה?

תשובתי: אני חושב, שכבר עכשיו אנחנו יכולים לראות בעולם שינויים. המשבר העולמי מתחיל לאלץ אותנו לוותר על המותרות ומראה לנו, שהרבה יותר נוח להסתפק ברמת חיים בינונית. נעלמת המשיכה למותרות. ניתן לראות זאת כבר כמה עשרות שנים בבני הנוער.

האנושות מתחילה לגלות צרכים יותר איכותיים. במקום זהב, רוצים כבוד, במקום כבוד – שליטה, במקום שליטה – משמעות החיים, הכרה בכך שאת הסיפוק אני יכול למצוא רק באחר, ואילו המותרות לא מביאים לסיפוק. החיים עצמם מלמדים את בני האדם. יש אכזבה מהעוצמה הכלכלית. אנשים רואים שהכול בא והולך.

כל ההתפתחות שלנו במשך ההיסטוריה דומה לשחייה באוקיינוס הסוער: הגלים הגבוהים מעלים מדינות אחדות, וזורקים מדינות אחרות למצולות, הכול משתנה במהירות רבה – אמריקה נופלת, סין עולה. בני האדם רואים, שהעוצמה באה והולכת, ציוויליזציות גדולות נהרסות – בבל מתחלפת באימפריה הרומית, מדינות קמות ונופלות.

ברור שהשינויים האלה כשלעצמם לא מלמדים אף אחד שום דבר. האדם הרי לא לומד מהעבר. אבל הרצונות (הרשימות) מתחדשים, מפתחים אותנו, ואנחנו מגיעים לדרישה למילואים איכותיים חדשים, מגיעים אלינו צרכים חדשים.

מתוך שיעור על מאמר "תורת הקבלה ומהותה", 19.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
תופעה חדשה של המאה ה – 21
האגואיזם הגיע לקו אדום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest