דף הבית / משבר עולמי / לאן העולם מתגלגל…

לאן העולם מתגלגל…

דעה: ההבדלים החברתיים צמחו עוד בחברה הפרימיטיבית, הם תוצאה של חלוקת עבודה בחברה, מי עובד ומי שולט. כיצד להעריך את תרומתו של כל אחד ואת חלקו מתוך העבודה הכוללת?

עם התפתחותה של החברה, הקריטריון לקביעת חלקיו של כל אחד נקבע לפי הכוח (בשבטים קטנים), הקרובים (עם איחודם של השבטים לתוך המדינה), בעלות על אמצעי הייצור (מעבר של איכרים לעיר בתקופת המהפכה התעשייתית), בעלות על המידע. קיימת תלות בין הגודל והמורכבות של החברה והקריטריון שבאמצעותו היא עושה את הבחירה החברתית.

הקריטריון של הבחירה החברתית מבצע לא רק את הבחירה, אלא הוא גם הגורם של ההתפתחות: אם הקריטריון של הבחירה החברתית הוא כוח, אז כל חברי החברה מתאמנים כדי שיהיה כוח. אם הקריטריון הוא קרבה, כל אחד מחפש דרך להיכנס למשפחה. אם זה אמצעי ייצור, אז הפעילות של כל אחד מתמקדת בפעילות ייצור. כל שלב בהתפתחותה של החברה מטפל בבעיה חברתית.

יש היגיון בהתפתחות החברה שכל הזמן קשור בגודל החברה, במורכבות הארגון, במוגבלות הצמיחה, בתנאים הסביבתיים, ברמת התרבות.

החברה המודרנית מתקרבת לשלב חדש לגמרי של ההתפתחות שלה – למערכת גלובלית מאוחדת אחת. מורכבות האיחוד שלה נבדל בצורה איכותית בכמות האוכלוסייה וחוסר בחברות מתחרות. זה מציב רף אחר של ארגון חברתי ודורש קריטריונים שונים של הבחירה החברתית (חלוקה). לדוגמה: כישלון המאמצים האמריקאים לבנות מערכת כוכבים גלובלית, שהיה מנוהל על ידי העקרונות הישנים. הקריטריון של הבחירה החברתית בחברה המודרנית הן תכונות אישיות. החברה נתקלה בבעיית החלוקה. יכולות הייצור יכולות לספק רמה סבירה של צריכה, אך ריכוז חזק של אמצעי ייצור קובע את הנאת הצרכנים רק לקבוצה קטנה של אנשים.

מרחב המידע הופך להיות התחום העיקרי של העבודה והאמצעי להפצת העושר החומרי. אבל מכיוון שההתפתחות של החברה מתרחשת בצורה כוללת, זה אומר שגם הקריטריונים של הבחירה החברתית צריכים להשתנות – לפי יכולת עיבוד המידע.

בפועל, זה אומר מעבר מידע להבנה. כלומר, התכונה החברתית העיקרית היא לא הידע היבש, אלא שילוב המיומנויות לבדיקה, העיבוד והשימוש היצירתי בידע זה. יכולת כזאת לא יכולה להיות תוצאה של לימוד, היא יכולה להיות רק כפרדיגמה אידיאולוגית אישית. כך גם הבחירה של האנשים לפי תכונות האישיות היא שונה מהקודמת בכך שעכשיו היא אישית ולא חיצונית לפי קריירה.

הערה: אבל איפה אתם תמצאו אנשים שמבינים את התהליכים המתרחשים, שיכולים לנתח בצורה נכונה ולהביא את כל הנתונים למסקנות חדשות, להחלטות ולפעולות? אנשים כאלה צריכים לצעוד בחזית של החברה לא בתוך הידע, אלא במודעות, זאת אומרת, בגילוי של הדרגה החדשה של האנושות – באנושות האינטגרלית. ואלה יכולים להיות רק המקובלים, מכיוון שהידע על שלמות העולם (ה"עולמות") והאחדות של הטבע זה לימוד חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
החברה מגרשת את החכמים
לעבור מערכים חומריים לערכים רוחניים
האקולוגיה של העולם הפנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest