דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / לאן היהודים רצים?

לאן היהודים רצים?

הערה: לפי הסטטיסטיקה, יותר מחצי מיליון מאזרחי ישראל חיים בחו"ל ולא חוזרים לארץ.

תגובתי: לאומים, עמים אחרים כבר מזמן היו אורזים מזוודות ואילו היהודים, לא. כך זה היה גם בגרמניה הנאצית וגם בפולין. לכן אין לי מה לומר. מה שמתרחש עם העם שלנו, זו חוקיות. זהו עם קשה עורף. אם היהודים היו רוצים בזמנו לצאת בזמן ממצרים, אז הכול היה הרבה יותר פשוט וקל. אבל כדי לגרשם משם, נדרשו כוחות רעים עצומים, עשרת מכות מצרים. כל אלה הן מכות בפרעה שנמצא בתוך היהודים עצמם. היהודים לא רצו לצאת מאף מקום מרצונם: לא מספרד, משם גירשו אותם, לא ממקומות אחרים, שבהם הם חיו. הם נאחזים בכל שאר הארצות, פרט לארץ ישראל! רק לא זה! תן לנו מה שבא לך, אפילו אלסקה! והם יאלצו לעבור לגור לשם.

שאלה: מה לעשות כדי שהתסריט הרע הזה עבור יהודים-ישראלים יהפוך לטוב?

תשובתי: לשם כך, צריך שהעם שלנו יהפוך להיות פחות עקשן ויותר מתחשב בהיסטוריה שלו, ולפחות במקצת לראות מה אומרת חכמת הקבלה. כולם חוששים ממנה, אמנם כולם מכבדים אותה אולם עם איזו תערובת של פחד. אבל בכל זאת, תבררו מה היא אומרת על ההווה והעתיד שלנו.

חכמת הקבלה הרי מדברת על כך שעכשיו אנו עומדים בפני בעיה מיוחדת בעלת חשיבות קוסמית. אם נפתור אותה, אז הכול יהיה טוב. וכדי לפתור אותה פשוט מאוד צריך להראות על העם שלנו דוגמה לאיחוד לכל העולם. אם העם שלנו יתחיל להתאחד על אף הפירוד הפנימי, אז כל עמי העולם ילכו בעקבותינו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest