דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאידיאל של השפעה ואהבה

לאידיאל של השפעה ואהבה

אצלנו כל הזמן צריך להצטייר באופן ברור ומדויק הבורא, אידיאל של השפעה ואהבה. ואנחנו צריכים להבין, שאנחנו יכולים במשהו להבין את האידיאל הזה, במשהו לגלות אותו כלפינו.

כלומר, הבורא זה משהו שמורגש מחוץ לנו. אין כזה תנאי תפיסת הבריאה, הכול מורגש בתכונות וברצונות שלנו.

התכונה העליונה ביותר היא תכונת "כתר", שבה, כתוצאה מעבודת תשע הספירות התחתונות, מורגש הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה.

לכן חייבים לכוון את עצמנו לפי הקולן הזה, לפי הספירה העשירית העליונה הזאת וכל הזמן להתאים אליה את כל שאר הספירות.

זה לא פשוט לעשות את זה, מפני שהכְוונה נכונה מושגת בקבוצה, בזמן הלימוד, על ידי המשכת האור העליון מנקודת ה"כתר" על כל שאר התכונות. כל מה שאנחנו עושים בעולם הזה, בכך שבונים קשר הדדי בינינו, דרוש רק כדי לבדוק כל הזמן את עצמנו דרך החיבור הזה.

החלק העליון ביותר של ה"כתר" צריך להיות מנותק מאיתנו. כל פעם צריך יותר ויותר לטהר אותו, להגביה, לבודד מעצמנו. הוא צריך להפוך ליותר ויותר שקוף בהרגשות שלנו.

אחר כך באות שמונה ספירות: "חכמה", "בינה", "חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד", הרצונות שלנו שאותם ניתן לתקן, ו"מלכות", שלא ניתן לתקנה.

הספירה העליונה ביותר, "כתר", הספירה התחתונה ביותר, "מלכות", וכל מה שאפשר לדמות מ"מלכות" ל"כתר", נמצא ביניהם כשמונה ספירות. כלפי המערכת הזאת אנחנו עובדים.

בכל שלב של ההתפתחות האדם צריך לחשוב רק על איך הוא יכול להעלות את ה"כתר", בכך שמגלה יותר ויותר את ה"מלכות" ומדמה אותה ל"כתר" בשמונה התכונות הקודמות.

ה"כתר" מאיר מעצמו למטה ואחר כך, בסוף גמר התיקון, הוא יתפשט בכזאת צורה, שבהדרגה יתמזג עם ה"מלכות" בעזרת עבודה בשמונה הספירות שביניהם במשך 6000 שנה או 125 מדרגות. שמונה הספירות בין "כתר" ל"מלכות", זוהי הרשת של הקשרים ההדדיים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כינור שמכוון לפי הקולן של הבורא
"מלכות" שרצתה להשיג את ה"כתר"
עץ הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest