דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאחר הערב מגיע הבוקר של יום חדש

לאחר הערב מגיע הבוקר של יום חדש

שאלה: למה האדם כל פעם יורד למדרגה יותר נמוכה? איך הוא יכול להגיע לדבקות נצחית עם הבורא?

תשובתי: כל פעם אנחנו נופלים למדרגה יותר נמוכה, מפני שמגלים לנו רצונות יותר עבים, יותר גדולים, יותר אכזריים ואגואיסטיים. כמו שנאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". אנחנו צריכים להיכנס לעביות גדולה יותר כדי להשיג על ידי העבודה שלנו "אור חוזר" יותר גבוה. ככל שאנחנו יורדים נמוך יותר לתוך העביות, לתוך הרצונות שלנו, אז כך על ידי התיקונים אנחנו עולים יותר גבוה, זה כנגד זה.

אי אפשר אחרת, כך הם החוקים אפילו של הפיזיקה הגשמית, ולא רק הרוחנית.

הירידה כוללת את כל האופנים של המדרגה הבאה, וכל הבעיה היא רק בזה, שבזמן שאנחנו יורדים אנחנו מאבדים את הרגישות שלנו ולא יכולים להרגיש אותם. אם היינו מרגישים את מה שאנחנו מקבלים מהירידה, אז היינו מבינים אֵילו "כלים" גדולים וחזקים אנחנו מקבלים.

רק העניין הוא, שבירידה כל החושים מפסיקים לעבוד ואנחנו לא יכולים לגלות שום דבר. בעיקרון, ההבדל בין עלייה וירידה הוא בזה, שמגיע האור, נותן לנו יחס חדש כלפי העביות שלנו וכלפי הבורא. ואנחנו רק צריכים לקשור לאחד שלם: ישראל (ההשתוקקות שלנו לבורא), אורייתא וקב"ה, ואז אנחנו משתמשים בצורה נכונה בעביות שהתגלתה לנו.

משתנה היחס שלנו כלפי מה שמתגלה בזמן הירידה, וזה נקרא עלייה. אבל העיקר זו הירידה, כי זה גילוי של העביות החדשה, הרצונות החדשים, שבהם אנחנו אחר כך נרגיש את העולם החדש, יותר גבוה, נעלה, רחב. וזה תמיד מגיע ומתרחש בזמן גילוי החושך, כמו שנאמר: "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד".

מתוך שיעור על מאמר ל"ג מספר "שמעתי", 13.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא פגמים אישיים, אלא חומר לעבודה
כאשר תסתיימנה העליות והירידות שלך
הירידה, היא תנופה לפני הקפיצה למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest