דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאחר הכנס מתחיל יום חדש

לאחר הכנס מתחיל יום חדש

ידוע, שכשמקבלים התעוררות על ידי הלימוד, הקבוצה, איזה שהם המעשים, כלומר, כשמקבלים התעוררות מהסביבה, אנחנו מייד משנים את הערכים שלנו, ובמידת ההתעוררות הזאת מוכנים ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת" ולעבוד בהשפעה ובאהבה.

וכאשר ההתעוררות הזאת חולפת, אנחנו חוזרים לערכים הרגילים שלנו. ואז נשאלת השאלה, מה אתה יכול לעשות באותו הזמן כשירדת עד לערכים הגשמיים הרגילים? כי אתה הרי עוד זוכר איך מקודם התפעלת מהערכים העליונים, מפני שהיית תחת השפעת הסביבה והיית בכמה דרגות גבוה יותר מאשר עכשיו. בשביל מה נתנו לך כזה מצב?

לא הורידו אותך כדי שאתה פשוט תנסה לחזור לאותו המצב שבו היית קודם. אלא כדי שבמצב הנוכחי הנמוך היית יכול להעריך ערכים עליונים שגרמו לך להתפעלות קודם לכן. אתה צריך לרצות לחיות בהתאם לערכים שהושגו תחת השפעת הקבוצה, אפילו באותו הזמן, כשהמצב העליון הזה נעלם ויותר אינו מאיר לך.

אף על פי שההארה כבר נעלמה מהדעת הגשמית שלנו, אבל אתה יכול לחדש אותה ולהישאר באותם הערכים העליונים על ידי היגיעה שלך, בכך שמעורר את עצמך. זאת כל העבודה שלנו.

זה נקרא קיום הברית. האדם כבר לא נמצא באותו המצב של עלייה שהיה קודם, אולם למרות זאת, הוא דבוק לאותם הערכים העליונים.

כאילו שהעלו אותך לאיזו מדרגה ואחר כך הורידו ועכשיו אתה צריך לחזור לשם בעצמך. ואחר כך שוב מעלים אותך למדרגה עוד יותר גבוהה ושוב מורידים, ואתה חוזר למעלה בעצמך. אף על פי שהאור כבר אינו מאיר לך, אבל אתה רוצה לקיים את כל התנאים של אותה המדרגה, ב"אמונה למעלה מהדעת". אתה רוצה לשמור את אותה המסירות לקבוצה ולבורא, על אף שאינך מקבל מהם עכשיו שום תמיכה. כך אתה יכול להתקדם.

זה אומר שאתה מקיים את תנאֵי הברית. אפילו שחתמת על הברית הזאת בזמן שאהבה ורגשות של התפעלות מילאו אותך על גדותיהם, שהתגלו באופן גלוי, ועכשיו היחסים האלה אינם מתגלים, אבל אתה מוצא בתוכך כוחות כדי לקיים את הברית הזאת במצבים הנוכחיים, כפי שהיא הייתה קודם לכן.

בדרך כזאת האדם מתקדם. תחילה מראים לו דוגמה, ובפעם הבאה הוא צריך לבצע בעצמו את אותה הפעולה, כפי שהראו לו. וכך זה מתרחש פעם אחר פעם. אותו המצב שהאדם משיג, בכך שמשתדל למצוא כוחות להתעלות לאותם הערכים ב"אמונה למעלה מהדעת", נקרא עבורו "יום".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 21.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לעצום עיניים ולהישאר בדבקות
ברית ב"אור חוזר"
הימים והלילות של הדרך הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest