כתוב על לוח לבך

בזמן משה לא היה נהוג לכתוב. למדו את הכול בעל פה, כלומר, בלב. האדם לא נועד לכתיבה, הוא נוצר כדי לתקן את עצמו – "לרשום על הלב", לעשות מכל הרצונות שלו כלי מתאים לקליטת האור, לקליטת מהות הבריאה.

אם אנחנו נמצאים במערכת מוכנה, אז מה יש לכתוב? את כל הספרים אנחנו כותבים מפני שאנחנו לא מבינים, אז אנחנו רוצים להביע כל מיני רגשות, תחושות: שחור ולבן. ואם השחור והלבן משלימים זה את זה, אין לך מה לכתוב. כל הכתיבה היא מתוך חיסרון.

לכן התורה לא דורשת את כל הכתבים. למדו את התורה בעל פה, עד שביצעו אותה בפועל. אני צריך שהכלים שלי יהיו מתוקנים, האותיות הפנימיות שלי, אותיות העבודה, ולא סתם האותיות שבספר.

אני יכול לשכתב את הספר עשר פעמים, אבל זה לא יעזור לי. אני בעצמי צריך להשתנות בהתאם לאותיות.

משה לימד את תלמידיו כל התורה, זאת אומרת, איך להגיע לתיקון. התורה מספרת על התהליך שעברה אותה הקבוצה בתיקונים שלה.

שאלה: האם האירועים הללו התרחשו גם בגשמיות?

תשובה: יכול להיות שמשהו מזה קרה גם בעולם הגשמי, אבל זו לא חובה. כתוב: "בארץ מצרים קרה…", אבל התורה מספרת על דברים פנימיים, רוחניים, שמתרחשים בתוך הרצון. זה לא חייב בהכרח להתרחש בעולם שלנו. במשהו השורש הרוחני חייב לגעת בענף הגשמי, אבל רק במשהו. בעולם הגשמי יכולה להיות נגיעה קטנה, ובעולמות הרוחניים אלה הם מעשים מאוד מאוד גדולים ומשמעותיים.

זאת אומרת, יכול להיות שארכיאולוגים ימצאו משהו בחפירות שיוכיח שקרה משהו במצרים, בקריעת ים סוף, וכן הלאה. אבל התורה מספרת אך ורק על מה שמתרחש בתוך הרצון לקבל ששורה בתוך בני האדם ולחלוטין לא שייך לעולם הגשמי, כי כל העולם הזה הוא מדומה.

למי שמתחיל לקיים את התורה בפנימיותה, שנקראת "תורת אמת", העולם הזה מתחיל להיראות כמו תמונה חיצונית שאין בה חשיבות גדולה. הרי האדם רואה את הכוחות שנמצאים מאחורי הדברים, ועליהם הוא מדבר, שם הביצוע האמיתי.

מתוך השיעור על המאמר "הערבות", 15.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התוספת היפה שלי לשלמות של האור
אל תפקיד בידי הנייר את מה שמיועד עבור הלב
יד של עזרה שמושטת מתוך החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest