דף הבית / אקטואליה / כתבה חדשה לרב לייטמן באתר Ynet – זה לא "מגיע" לאף אחד

כתבה חדשה לרב לייטמן באתר Ynet – זה לא "מגיע" לאף אחד

התגברות הטרור המוסלמי היא סממן חיצוני נוסף המצביע על כך שהעולם יצא מאיזון. חשוב שנבין, ככל שימשיכו גלי האלימות, כך ימשיכו להפנות אלינו אומות העולם אצבע מאשימה. התשובה נעוצה בחיבור שבתוך עם ישראל המסוגל לשנות את גורל העולם כולו לטובה

לקריאת הכתבה באתר Ynet, לחצו כאן.

יום שישי ה-13 של צרפת הפיל את האסימון – הפעם זו מלחמה אידאולוגית, "האיסלאם נגד העולם המערבי", כתבו הפרשנים. ובאמת, כל סמלי המערב נפגעו בזה אחר זה. החל באצטדיון הכדורגל המפורסם של פריז, בתי הקפה והמסעדות האופנתיות, וכלה במועדון רוק פופולרי. מפת ההרג שורטטה כאילו כדי לוודא שיצליחו לפגוע בכל הסמלים של העולם החופשי.

בינתיים, בישראל המורגלת בשגרת פיגועים, בני משפחת ליטמן (ז"ל), אב ובנו שהיו בדרכם לשבת חתן, נרצחו בידי מחבל צמא דם. ילדי המשפחה האחרים ניצלו רק בנס.

הטבח בפריז הוליד בישראל תגובות מעורבות. מצד אחד, האובדן, האימה והשכול המוכרים לנו מהיומיום הישראלי מעוררים אצלנו הזדהות כנה עם הצרפתים. אנחנו מכירים היטב את הקולות, את הנרות בכיכרות, את הצעירים שמתכנסים ליד אנדרטאות מאולתרות. מצד שני, נשמעו גם קולות "מגיע להם! סוף סוף הם ירגישו את מה שאנחנו חווים. עכשיו הם יבינו אותנו". יש שהרחיקו לכת, והציעו לשלוח לצרפת משלוחי מזון ויין מיהודה ושומרון. כן, את אותם מוצרים שהאיחוד האירופי החליט לסמן רק לפני ימים אחדים.

במקביל התפשטה בקרב רבים תקווה סמויה שאולי עכשיו האירופאים "יבינו אותנו", בבחינת אחים לעת צרה… אך בל נשלה את עצמנו. לצערנו, ככל שאירופה תחוש מותקפת יותר, כך תגבר בה שנאת ישראל.

מה בין פיגוע טרור בפריז לבין ישראל?

גל הטרור בפריז הוא סנונית ראשונה ושחורה שמבשרת את המצב החדש שהעולם נכנס אליו. בתקופה הקרובה יפרוץ הדחף המוטבע מלידה בחוגים מוסלמיים קיצוניים, דרך פיגועים מחרידים. המטרה: להשליט על העולם כולו את דת האיסלאם. אירופה תחילה.

ספר הזוהר חזה את המהלכים הללו לפני למעלה מאלפיים שנה, "ועתידים בני ישמעאל לעורר מלחמות גדולות בעולם" (זוהר לעם, פרשת וארא). גם אם על פני השטח נראה שמתרחשים מאבקים בין זרמים מוסלמיים שונים (סונים, שיעים), בפועל, כל הזרמים מרכינים ראש בפני אידאולוגיה זהה.

התגברות הטרור המוסלמי בעולם היא סממן חיצוני נוסף המצביע על עולם שיצא מאיזון.

על פי ספר הזוהר, כולנו קשורים בינינו ברשת אחת. במצב הנוכחי הכוח שזורם ברשת הזאת הוא כוח שלילי, אשר גורר אותנו לבדלנות קיצונית ולשנאה. לעומת זאת, הכוחות החיוביים שמחיים את רשת הקשר בינינו – האיחוד, הדאגה וההתחשבות ההדדית – נסתרים ולא זורמים בה.

להגביר את הכוח החיובי בעולם

בניגוד לאומות העולם שהתקבצו על בסיס יסודות לאומיים, האומה הישראלית נוסדה על בסיס אידאולוגי. כבר לפני 4,000 שנה, בימי אברהם אבינו, היסוד המקורי שחיבר בינינו היה אהבת הזולת. אופי האומה ואופן התאגדותה הכתיבו לנו כבר אז תפקיד היסטורי: להתאחד ולהזרים כוחות חיוביים, מאחדים, לרשת הקשר בין כל בני העולם.

כשמביטים אל התהום השחורה שלעברה דוהר העולם כיום, מתבהרת המשימה שמוטלת עלינו. החיבור בינינו הוא הדרך היחידה להזרים טוב לעולם, "אור לגוים", ולפיכך הוא הכוח היחיד שבאפשרותו למתן את הרוע, שבא לידי ביטוי כעת בטרור האיסלאמי. החיבור בעם ישראל מסוגל לשנות את גורל העולם כולו לטובה. זו המלחמה האידאולוגית האמיתית שמתנהלת כיום.

חשוב שנבין, ככל שהעולם יישטף על ידי גלי אלימות, כך יפנו אלינו אומות העולם אצבע מאשימה. השנאה השורשית שבוערת בהן זה אלפיים שנה, נובעת מתחושה בלתי מוסברת שאנחנו שורש הרע על פני האדמה.

הפיגועים בפריז ובארץ הם קריאת השכמה לעולם כולו, וגם לנו. כדי למנוע את מרחץ הדמים הבא, אנחנו מוכרחים להתחבר בינינו ולהזרים דרכנו את הכוח החיובי, כוח החיבור, שיאזן את הכוח השלילי בעולם. מרגע שנתחיל להתקרב איש לרעהו, החיים שלנו ושל העולם ישתנו לטובה. ההכרעה בידנו.

שעת כושר חברתית

​בואו נתרגל את החיבור בינינו בחיי היומיום: בבית, במקום העבודה, ברחוב ואפילו בסופר. בכביש לדוגמה, ניתן זכות קדימה לאחרים, לא נצפצף זה על זה, ונתאר שבמכונית שלפנינו נוהג הילד האהוב שלנו.

נתחיל להסתכל אחד על השני בעין טובה, וברגע שנזהה את היצר הרע שלנו מושך אותנו לתחרות ו​ל​ניצול במקום לחברות ו​ל​ידידות, נתפוס אותו על חם ונדומם אותו.

הצעד הראשון שעלינו להכיר זה את הטבע ​האגואיסטי ​שעל ידו אנחנו נפעלים. לאחר שנבצע מספר תרגילים פשוטים כאלה, עליהם עוד נפרט במאמרים הבאים, נראה כיצד מתחולל שינוי בינינו, בחברה הישראלית, וכיצד יחס העולם משתנה כלפינו.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest