דף הבית / כלכלה / כסף / כשמלאך המוות מופיע…

כשמלאך המוות מופיע…

דעה: "מדינות אירופה מקושרות על ידי רשת של חובות: יוון ואיטליה תופסות בה מקום מרכזי, בעוד אירלנד, פורטוגל וספרד נמצאות בצד. צרפת, גרמניה וגם ארה"ב, נמצאות בסכנה.

הדיאגרמה מציגה את הקשרים הבלתי נראים בין הארגונים בכל העולם, מה שעלול לגרום לכאוס פיננסי גלובלי. הקשרים הבלתי גלויים הללו היו הסיבה לכך שב-2008 ממשלת ארה"ב נאלצה להתערב על מנת למנוע את קריסתה של ענקית הביטוח AIG. המקרה של AIG מהווה פרדוקס חשוב שהיום שוב נראה באופק במשבר החובות באירופה.

כאשר הקשר ההדדי אינו חזק ואחד מהצדדים פושט רגל, ההשלכות כלפי האחרים אינן רציניות כל כך ואינן מתפשטות רחוק. במקרה כזה, חלוקת הסיכונים משתלמת. אך במצב של חיזוק הקשר הדדי, לאחר שהוא מגיע בהתפתחותו לסף מסוים, הניסיונות לחלק את הסיכונים מגדילים את הסבירות של פשיטת הרגל, והבעיות עלולות להתפשט בכל המערכת. וכך יכולה בהחלט לקרות קריסה כללית, בעוד הרשת של הסיכונים המחולקים מעניקה רק אשליה של ביטחון.

מה שמקטין את הסיכונים עבור הארגונים הבודדים, הופך להיות בעיה עבור המערכת הבנקאית הכוללת, אם ניקח בחשבון את העובדה שהיקף חוזי ה-swap בחובות האירופיים גדל פי שניים בשלוש השנים האחרונות, וזאת למרות קריסתה של AIG. הפיצוץ של ה-swaps הבלתי ניתנים לשליטה והשימוש הבלתי סביר בהם הם מתכון לקריסה חדשה".

התייחסותי: מלאך המוות מופיע בפני האדם עם טיפת רעל על קצה החרב. הוא מגיש לו אותה, והיא נראית לו כל כך מתוקה, עד שהוא אינו מסוגל לחשוב על שום דבר אחר, ונאלץ לפתוח את הפה, לבלוע את טיפת הרעל ולמות, מבלי שיהיו לו כוחות לעמוד בפני הפיתוי המטעה.

ידיעות קודמות בנושא:
משחק שחמט ללא מפסידים
הכאוס העולמי הולך ומחריף
השלב הבא: מדינות פושטות רגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest