דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשכופים עליך לאהוב

כשכופים עליך לאהוב

שאלה: מה אני צריך לעשות עם השנאה שמתגלה כלפי החברים לדרך הרוחנית?

תשובתי: תלמד מבעלי ספר הזוהר. לפני שהם היו מתאספים יחד כדי "לעסוק בתורה", כלומר, לעסוק בגילוי הבורא, הם קודם כל היו מגלים שנאה זה לזה. זאת הייתה תוצאה מעבודה גדולה בחיבור, שנעשתה קודם לכן. בכל פעם התגלה להם מצב חדש, רצון לקבל חדש, רשימו חדש, וכולם הרגישו אותו כמקולקל: "אני שונא את האחרים ואוהב את עצמי, רוצה הכול לעצמי".

וזאת ההכנה הנכונה, גילוי התנאים החדשים, שאותם אני צריך לתקן עכשיו. קודם כל אני מגלה את הקלקול, ולאחר מכן אני עובר לתיקון, ולשם כך אני זקוק לתורה. כי נאמר: "בראתי יצר הרע, ובראתי לו תורה תבלין". כאשר היצר הרע מתגלה, אני יכול לפנות לתורה לעזרה.

אם בהתחלה לא מגלים את הרע, אז גם לא מגיעים לתורה. במקרה כזה אתה לא לומד את שיטת התיקון, אלא תיאוריה. ה"תורה" היא המאור המחזיר למוטב, שאותו אתה מפיק מכתבי המקובלים, במידה שאתה מגלה בתוכך את הרע וסובל מכך שאינך רוצה אותו. כי אתה משתוקק להגיע להשפעה, והרע שמתגלה לך מפריע לך בכך. הוא לא מביא לך חסרונות וכישלונות כלשהם בחיים האלה, אלא כל העניין הוא דווקא בכך שהוא לא נותן לך לגשת להשפעה.

אם כן, ההכנה לשיעור היא הדבר החשוב ביותר, כפי שכתב בעל הסולם בסעיף י"ז בהקדמה לתלמוד עשר הספירות. דווקא כך צריך לגשת ללימוד. ובכל מקום שבו אנשים לומדים, אתה יכול לבדוק: האם הם מגיעים להכרת הרע? כלומר, הם לא סתם מכים את עצמם בחזה ומתוודים, אלא באמת מגלים את הרע שבתוכם.

האדם לא מגלה את זה כלפי השכנים, העמיתים לעבודה או בני הבית, אלא רק כלפי החברים, כאשר הוא שונא אותם במקום לאהוב אותם. הוא מנסה להתחבר איתם בכל ליבו, בכל כוחותיו, ולא מסוגל. במקום זה, הוא מרגיש עד כמה רק המחשבה על כך דוחה אותו ושנואה עליו.

אין דחייה יותר גדולה מזאת, כי זה מורגש כאילו אונסים אותך לאהוב. זה מגיע עד לרגשות קשים ביותר. ואז כדאי לך לעסוק בתורה, כלומר בשיטת התיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 13.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
החולה מת ומרגיש טוב עם עצמו
האהבה שמנצחת את הר השנאה
המחלה: שנאה לחברים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest